Altijd al een eigen Italiaanse renstal willen bezitten? Als het aan Prins ligt, staat deze 720 pk (!) sterke racer pur sang straks in uw privégarage. Deze Pista verkochten we in 2022 aan zijn laatste eigenaar en staat nu opnieuw in de Prins stallen. De Ferrari 488 Pista heeft alles in huis om dichtbij het Formule 1-gevoel te komen. Zelfs de model- én kleurnaam zijn geïnspireerd op het circuit. De striping, enorme hoeveelheid carbon; het ontbreekt deze unieke Pista aan niets. Alleen het team moet u er even bij denken. Op speciaal verzoek willen wij best in die rol kruipen, hoor. Immers, wie wil er nou niet aan de zijde van een supercar staan die de 0-100 km/h sprint binnen 2,85 seconden afwikkelt? Stilstaand is de Ferrari 488 Pista eveneens de moeite waard: zelfs het V8-blok wordt omgeven door carbon. Heeft u mooi wat te kijken in de garage. Plaatsnemen in de Carbon Racing Seats is uiteindelijk echter het allerleukste. Het laat zich wel raden waarom…
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 488 Pista Argento Nurburgring
Altijd al een eigen Italiaanse renstal willen bezitten? Als het aan Prins ligt, staat deze 720 pk (!) sterke racer pur sang straks in uw privégarage. Deze Pista verkochten we in 2021 aan zijn laatste eigenaar en staat nu opnieuw in de Prins stallen. De Ferrari 488 Pista heeft alles in huis om dichtbij het Formule 1-gevoel te komen. Zelfs de model- én kleurnaam zijn geïnspireerd op het circuit. De striping, enorme hoeveelheid carbon; het ontbreekt deze unieke Pista aan niets. Alleen het team moet u er even bij denken. Op speciaal verzoek willen wij best in die rol kruipen, hoor. Immers, wie wil er nou niet aan de zijde van een supercar staan die de 0-100 km/h sprint binnen 2,85 seconden afwikkelt? Stilstaand is de Ferrari 488 Pista eveneens de moeite waard: zelfs het V8-blok wordt omgeven door carbon. Heeft u mooi wat te kijken in de garage. Plaatsnemen in de Carbon Racing Seats is uiteindelijk echter het allerleukste. Het laat zich wel raden waarom…
Exterieur
De Ferrari 488 Pista is heftig in ieder opzicht. Het exterieur laat dat wat graag zien. Dit bijzonder fraaie exemplaar heeft de prominent aanwezige splitters, sideskirts, luchtinlaten en diffusor uitgevoerd in carbon, wat de hardcore racer voor op straat nóg puurder maakt. De combinatie met het Argento Nurburgring lakwerk is zeldzaam goed gekozen. Het contrast tussen de tijdloze lak en hightech elementen is sterk genoeg om op te vallen, maar komt niet schreeuwerig over. Helemaal in lijn is de Nero striping met aan weerszijden een Giallo Modena bies. Datzelfde geel zien we terugkomen in de Giallo Scuderia Ferrari Shields en Giallo remklauwen. Laatstgenoemde knallen eruit vanachter de zwarte 20 inch Pista velgen. En net als u denkt bij te kunnen komen van dit esthetische sensatiestuk, valt uw oog op de in carbon gegoten motorruimte… Mét Giallo Modena striping midden over het V8-blok. Wauw.
Interieur
Geel is tevens de rode draad in de Pista-cockpit. De rev-counter, banen over de Carbon Racing Seats en zelfs de ringen rondom de buttons in de tunnelconsole zijn Giallo uitgevoerd. Minder subtiel zijn de makers omgegaan met het gebruik van carbon onderdelen. Dit varieert van luchtroosters tot aan instaplijsten, een Centre Bridge, Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator) en Shift Paddles. Het is ze vergeven. Want als er één auto is waarop al het peperdure koolstofvezel van toepassing is, dan is het de Ferrari 488 Pista wel. Dat de circuitrijpe 488 daarentegen goedgekeurd is voor op straat, blijkt uit de rest van de aankleding van het interieur. Want ondanks alle racy elementen, heeft stijlvol Cuoio Alcantara duidelijk de overhand. Het is en blijft een échte ‘Esclusivo’…
Opties & extra’s
Het gaat wat ver om de straatlegale circuitracer de stempel ‘identiteitscrisis’ mee te geven, maar het is zo helder als het glas op de motorkap dat de Ferrari 488 Pista te maken heeft met grote tegenstellingen. In het kader van maximale gewichtsbesparing, werden de vloertapijten door de bedenkers gezien als overbodig. Een camera zit er daarentegen wél op. Althans, op dit exemplaar. En waarom ook niet; een Formule 1-bolide is er immers ook mee volgehangen…
Techniek & performance
En als we dan toch die vergelijking trekken met de koningsklasse uit de autosport: de 0-100 km/h sprint met de Ferrari 488 Pista is ronduit F1-waardig. Binnen 2,85 luttele seconden laat de 3,9 liter twin-turbo aangedreven Ferrari-V8 de naald van de snelheidsmeter vanuit stilstand voorbij de 100 km/h vliegen. Met de nadruk op ‘vliegen’. Schakelen in racemodus neemt slechts 30 milliseconden in beslag. Van 0 naar 200 hoeft zodoende niet langer dan 7,6 seconden te duren en de topsnelheid ligt op een Monza-achtige 340 km/h – mede dankzij DRS. Het inventieve Drag Reduction System is ter compensatie van de met 20% toegenomen downforce ten opzichte van de Pista-loze 488. Dit maakt het 90 kg lichtere Ferrari-monster zowel in bochten als op rechte stukken een waarachtig snelheidswonder. Wie wil dat zelf eens ervaren? U kent de weg…
Met hartelijke groet,
team Prins.