Een cabrio als deze is zelfs hot in hartje winter: de Ferrari 458 Spider van Prins komt rechtstreeks laagvliegen uit Monaco uit handen van een goede relatie en zit als een echte vorst vol met mooie spullen. De “Black Horse” wordt onder andere compleet geleverd inclusief elektrisch bedienbare stoelen, navigatie met Bluetooth, parkeersensoren voor + achter en iPod connectie. Niet dat u ook maar een seconde hoeft na te denken over welke track u gaat afspelen… De hevig brullende en gillende V8 achterin wordt namelijk spannender naarmate het toerental toeneemt. Dankzij non-turbo karakteristieken is de sound zo puur als de rijbeleving van een… Prinselijke Ferrari Spider. Toeval bestaat niet.
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 458 Spider
Een cabrio als deze is zelfs hot in hartje winter: de Ferrari 458 Spider van Prins komt rechtstreeks laagvliegen uit Monaco uit handen van een goede relatie en zit als een echte vorst vol met mooie spullen. De “Black Horse” wordt onder andere compleet geleverd inclusief elektrisch bedienbare stoelen, navigatie met Bluetooth, parkeersensoren voor + achter en iPod connectie. Niet dat u ook maar een seconde hoeft na te denken over welke track u gaat afspelen… De hevig brullende en gillende V8 achterin wordt namelijk spannender naarmate het toerental toeneemt. Dankzij non-turbo karakteristieken is de sound zo puur als de rijbeleving van een… Prinselijke Ferrari Spider. Toeval bestaat niet.
Exterieur
Puur is ook de samenstelling van dit zwarte pareltje: het Nero Daytona lakwerk in combinatie met zilverkleurige 20 inch Forged wielen is lekker no-nonsense. Bovendien is de keuze hartstikke logisch, want wij voorspellen dat de Ferrari 458 Spider een klassieker in wording is. En dus kan het kleurgebruik maar beter een beetje tijdloos zijn. Hypermodern en zwaar geavanceerd is juist de aerodynamica: de vele inkepingen en luchtsleuven maken dat we hier naar een heuse tijdmachine kijken. Subtiele splitters en spoilers genereren een hoeveelheid downforce waar menig coureur “U” tegen zegt. Desondanks hield Ferrari de algehele lijnvoering tamelijk strak en ingetogen; een knap staaltje design. Eyecatchers als een enorme diffusor en 3 centraal gepositioneerde uitlaten zorgen ervoor dat niemand deze Italiaanse schone ontgaat. Zelfs niet in een duistere kleur als Nero Daytona. Het minimalistische 5-spaaks wieldesign biedt ondertussen maximaal zicht op Giallo remklauwen. Want tsja, de Ferrari-kleuren zijn nu eenmaal magischer dan alle Italiaanse artiesten bij elkaar.
Interieur
Het interieur van onze Ferrari 458 Spider is een échte werkplek. Spartaans kunnen we de cockpit niet noemen met zijn luxe Nero lederen afwerking en super stijlvolle Grigio Scuro contraststiksels. Maar afgezien van de vuurrode start- en Manettino knop op het stuurwiel, is de samenstelling van tinten redelijk sober te noemen. Niet zonder reden: de rev-counter reikt tot het getal 10 (x 1.000 rpm). En in de wetenschap dat de 8-cilinder geheel atmosferisch is, wordt de bestuurder aangezet om zich net zo in te spannen als de powerunit van de Spider. Elke vorm van afleiding kan dus worden gemist als kiespijn!
Opties & extra’s
Focus is het toverwoord aan boord van de dakloze 458 Italia. De V8 sound houdt u moeiteloos scherp, echter een perfecte zitpositie kan ook geen kwaad. Dankzij de elektrische stoelverstelling is dit kinderlijk eenvoudig. Ondertussen maakt de rest van het uitrustingsniveau een zeer volwassen indruk: radio-/navigatie inclusief Bluetooth in een hardcore supercar als de Ferrari 458 is buitengewoon luxe te noemen. Hetzelfde geldt voor de parkeersensoren voor + achter, al is het beschermen van al deze schoonheid geen luxe, maar een absolute must. De muziek uit de iPod wint het bij stationair toerental nog niet van de 8-cilinder qua sound. Waarom die connectie er dan tóch in zit? U mag het zeggen…
Techniek & performance
Leuk, al dat geweld voor oren en ogen. Echter, een Ferrari is pas écht een Ferrari als hij rijdt zoals hij oogt én klinkt. De 458 Spider stelt allerminst teleur: de 4,5 liter V8-middenmotor is in lengterichting achter de 2 sportstoelen geplaatst en vormt de drijvende kracht achter het loslaten van 570 uitzinnige paarden op de achterwielen. Een 7-traps transmissie inclusief dubbele koppeling tilt de schakelpret (en -snelheid) naar een ongekend hoog niveau. De 458 Spider blijft het tempo erin houden totdat de top van 320 km/h op de digitale klokken staat. Al na 3,4 seconden is de 100 km/h vanuit stilstand bereikt, mits launch control is ingeschakeld. Deze snelheid is voldoende hoog om de werking van de aerodynamica te kunnen ervaren. Hier kwam alle opgedane kennis uit de Formule 1 uitstekend van pas! De Ferrari 458 Spider plakt aan het asfalt alsof hij er voor het leven mee getrouwd is. Feitelijk is dat ook zo natuurlijk. De vraag is alleen: wanneer geeft u Prins het JA-woord?
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.