Een Alfa Romeo Giulia Q een zeldzaamheid? Dan heeft u deze nog niet gezien! Het betreft hier de facelift van modeljaar 2022, met natuurlijk de 510 pk sterke V6-turbomotor en… Een Giallo Ocra kleurstelling! Een omschrijving die wat ons betreft tamelijk bescheiden gekozen is, want we vinden het letterlijk een gouden combinatie met de vele carbon exterieurdetails. Ook het uitrustingsniveau van deze Alfa Giulia Quadrifoglio verdient een gouden plak: Adaptive Cruise Control, stuur- en stoelverwarming, Apple CarPlay, een achteruitrijcamera en elektrisch verstelbare stoelen inclusief memoryfunctie behoren tot het Italiaanse pretpakket. Met de nadruk op pret, want die explosie aan superkrachten op de achteras garandeert een grijns breder dan het fraaie smoelwerk van deze ultieme sportsedan. Beleef het bij Prins.
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Een Alfa Romeo Giulia Q een zeldzaamheid? Dan heeft u deze nog niet gezien! Het betreft hier de facelift van modeljaar 2022, met natuurlijk de 510 pk sterke V6-turbomotor en… Een Giallo Ocra kleurstelling! Een omschrijving die wat ons betreft tamelijk bescheiden gekozen is, want we vinden het letterlijk een gouden combinatie met de vele carbon exterieurdetails. Ook het uitrustingsniveau van deze Alfa Giulia Quadrifoglio verdient een gouden plak: Adaptive Cruise Control, stuur- en stoelverwarming, Apple CarPlay, een achteruitrijcamera en elektrisch verstelbare stoelen inclusief memoryfunctie behoren tot het Italiaanse pretpakket. Met de nadruk op pret, want die explosie aan superkrachten op de achteras garandeert een grijns breder dan het fraaie smoelwerk van deze ultieme sportsedan. Beleef het bij Prins.
Exterieur
De Alfa Romeo Giulia is één en al schoonheid. Plak er de letter “Q” achter en het is tevens een ongetemd beest. De opgepompte bumper(spoiler)s, extra koelsleuven, enorme diffusor achter en 2 schuin boven elkaar gepositioneerde uitlaateindstukken per kant maken aan de hele wereld duidelijk dat hij bijna uit zijn okergele kostuum knalt van de spierballen. Maar bovenal blijft de 4-deurs een eersteklas beauty. Een feit dat wordt onderstreept aan de hand van 20 inch donkergrijze wielen, Nero remklauwen, heldere achterlichten (vanaf de facelift) en een carbon exterieurpakket + zwart dak dat briljant afsteekt bij de unieke (!) Giallo Ocra carrosserie. Wij hebben hier nog geen tweede van gezien in Nederland! Onder andere de frontsplitter, sideskirts én kofferklepspoiler zijn gemaakt van peperduur, lichtgewicht koolstofvezel. Wie niet in dit stukje geweld op wielen durft te rijden, kan er altijd nog voor kiezen om er de hele tijd naar te kijken…
Interieur
Kenners kunnen de geüpgradede Giulia Quadrifoglio moeiteloos identificeren aan de hand van details als de lederen pookknop en tricolore vlag die er meteen achter zit. Ook het multimediasysteem ging erop vooruit. Maar fijnproevers zullen toch vooral oog hebben voor de schitterende half lederen met Alcantara bekleding. De kleur is Nero, dat geldt tevens voor de hemelbekleding, dus op dat vlak geen verrassingen. Werp vanuit de sportstoelen een blik op de carbon midden-/tunnelconsole + dito elementen op het dashboard en de portieren, en de benzine kruipt spontaan waar het niet gaan kan. Staat daar nou écht 330 km/h in het instrumentarium…? Reken maar dat u de aluminium schakelflippers en racemodus gauw genoeg blindelings weet te vinden!
Opties & extra’s
Maar voor het zover is adviseren we om de zitpositie te perfectioneren. Laat de elektronica zijn werk doen en onthoudt die ideale stand voor altijd met een druk op de geheugenfunctie. Afstand bewaren met 510 pk onder uw rechtervoet wordt wel een dingetje, dus doe gerust een beroep op de Adaptive Cruise Control. Stapvoets wilt u evenmin te dicht in de buurt komen van andere objecten, vandaar de aanwezigheid van een achteruitrijcamera. Of dit een praktische supercar is? Behalve de 4 portieren geven de stoel- en stuurwielverwarming aan niet vies te zijn van alledaags gebruik. Ongeacht het seizoen. Doet u wel voorzichtig?
Techniek & performance
Rustig warm rijden is een grotere uitdaging dan u denkt met zoveel turbopower aan boord. De 2,9 liter V6 is voorin gemonteerd onder een hoek van 90º en een beul van een machine. Via een 8-traps automaat worden de 510 paarden en 600 Newtonmeters rechtstreek naar de achterwielen gestuurd. Die plaatselijke mistbank gaat er dus sowieso komen zodra binnen 3,9 seconden vanuit stilstand de 100 km/h wordt aangetikt. Om vervolgens te jagen op een topsnelheid van maar liefst 307 km/h… In een familiesedan! De hoeveelheid grip is al minstens zo misselijkmakend. Supercar liefhebbers zullen zich meer dan ooit vrij voelen om een gezin te stichten. Zolang dat niet aan de orde is: eerst maar eens vol gas genieten van het wonderkind genaamd Giulia Q! Een hartendief met een gouden uitstraling…
Met vriendelijke groet,
team Prins