Een nieuw modeljaar, een nieuwe reden voor de kunstenaars van Alfa Romeo om hun Giulia in een gladgestreken galajurk te steken. Het betreft hier de 280 pk versie inclusief GME-turbopower en Q4-vierwielaandrijving. ‘Veloce’ zijn alle Alfa Giulia’s wel, dus doopten de Italianen deze bella berlina ‘Competizione’. Hoe stijlvol! Hebberig worden we ook van opties zoals een carbon achterspoiler, Adaptive Cruise Control, verwarmd stuur + stoelen met memoryfunctie, een digitaal instrumentarium, achteruitrijcamera en Harman Kardon audio. En wat moet een échte Romeo zonder Rosso Alfa lak?
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Alfa Romeo Giulia 2.0T 280pk GME AWD Competizione Rosso Alfa
Een nieuw modeljaar, een nieuwe reden voor de kunstenaars van Alfa Romeo om hun Giulia in een gladgestreken galajurk te steken. Het betreft hier de 280 pk versie inclusief GME-turbopower en Q4-vierwielaandrijving. ‘Veloce’ zijn alle Alfa Giulia’s wel, dus doopten de Italianen deze bella berlina ‘Competizione’. Hoe stijlvol! Hebberig worden we ook van opties zoals een carbon achterspoiler, Adaptive Cruise Control, verwarmd stuur + stoelen met memoryfunctie, een digitaal instrumentarium, achteruitrijcamera en Harman Kardon audio. En wat moet een échte Romeo zonder Rosso Alfa lak?
Design
Oude tijden herleven dankzij geraffineerde details zoals de nieuwe LED-lichtsignatuur in de koplampen voorzien van 3 ringen per unit. Voor de rest is MY2024 van de Alfa Romeo Giulia vooral heel erg progressief, op een classy manier. Heldere achterlichten, een carbon kofferklepspoiler en ook het Nero optiekpakket steekt briljant af bij de vuurrode Rosso Alfa koets. Onder andere de iconische Alfa Scudetto grille, elementen in de voorbumper, de buitenspiegels, model- en typeaanduiding, alsmede de raamlijsten hebben een glanzend zwarte laklaag. Dit is het soort 4-deurs sedan waarin u gezien wilt worden! Verder is ook de inlay van 19 inch ‘telefoongaat model’ velgen zwart van kleur. Aan contrast geen gebrek… En die trend zet zich voort aan de binnenkant van de Giulia 2.0T aan de hand van Nero lederen bekleding op onder andere de Competizione zetels, afgewerkt met Rosso stiksels. Stoelen én stuur zijn verwarmd. Een geheugenfunctie voor de bestuurder ontbreekt evenmin. En diezelfde persoon heeft tevens de privilege om de automaat met schakelflippers te bedienen.
Techniek
Een tik tegen de rechter shift paddle volstaat om de 280 pk sterke 2,0 liter turbomotor in een volgende versnelling te zetten. Gecombineerd met het vernuftige Q4 AWD-systeem komt de Alfa Giulia Competizione serieus rap van zijn plek: 0 naar 100 km/h kan binnen 5,2 seconden en een topsnelheid van 240 km/h is zeker haalbaar. Adaptive Cruise Control ziet erop toe dat voorgangers niet té dicht worden genaderd. Onze bloedmooie berlina kan immers behoorlijk fel zijn… Klamme handjes krijgt u zelfs met de stuurwielverwarming uitgeschakeld. En het kan er extra heet aan toe gaan wanneer de stoelverwarming wordt geactiveerd. De geheugenfunctie van de elektrisch bedienbare bestuurdersstoel onthoudt feilloos uw favoriete positie. Met uw ogen gericht op de Virtual Cockpit wilt u vooral heel vlot vooruit. Tijdens inparkeren kan de achteruitcamera juist weer erg van pas komen. Luisterend naar de heerlijke sound uit de Harman Kardon speakers, laadt uw telefoon draadloos bij. Kortom, wie mooi wil zijn, hoeft niet per se pijn te lijden.
Met vriendelijke groet,
eam Prins.