Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Alfa Romeo 155

Type
1.8-16V T.Spark L | NL-auto | Nette staat | Goed onderhouden!
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
133159 km
First registration
1996
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Alfa Romeo 155

Type
1.8-16V T.Spark L | NL-auto | Nette staat | Goed onderhouden!
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
133159 km
First registration
1996
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Hoe een tamelijk rechttoe-rechtaan middenklasser kan uitgroeien tot een hoogst begerenswaardige klassieker… Zie hier de Alfa Romeo 155: een legende in de ogen van liefhebbers. Nu het grote publiek de strakke berlina nog niet op waarde heeft geschat lijkt dit een ultieme kans. Ook als u besluit om de Alfa voor eeuwig en altijd te blijven bewaren. De conditie heeft hij alvast mee: die is zeer netjes. En ook de uitvoering spreekt Alfisti aan. Daarover gesproken: de origineel Nederlands (!) geleverde sportsedan werd bij ons ingeruild op een 147 GTA… We kunnen dus wel zeggen dat dit faceliftmodel (verraad door de 16 kleppen van de 1.8 Twin Spark) afkomstig is van een échte liefhebber! Net als u? De Rosso Alfa 155 1.8 T.S. 16V beschikt onder andere over een Climate Control en kloppende onderhoudshistorie. Het karakter zal echter koopargument nummer 1 zijn…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Alfa Romeo 155 1.8 Twin Spark 16V

Hoe een tamelijk rechttoe-rechtaan middenklasser kan uitgroeien tot een hoogst begerenswaardige klassieker… Zie hier de Alfa Romeo 155: een legende in de ogen van liefhebbers. Nu het grote publiek de strakke berlina nog niet op waarde heeft geschat lijkt dit een ultieme kans. Ook als u besluit om de Alfa voor eeuwig en altijd te blijven bewaren. De conditie heeft hij alvast mee: die is zeer netjes. En ook de uitvoering spreekt Alfisti aan. Daarover gesproken: de origineel Nederlands (!) geleverde sportsedan werd bij ons ingeruild op een 147 GTA… We kunnen dus wel zeggen dat dit faceliftmodel (verraad door de 16 kleppen van de 1.8 Twin Spark) afkomstig is van een échte liefhebber! Net als u? De Rosso Alfa 155 1.8 T.S. 16V beschikt onder andere over een Climate Control en kloppende onderhoudshistorie. Het karakter zal echter koopargument nummer 1 zijn…

Historie
Bij zijn introductie in 1992 had de Alfa Romeo 155 grote schoenen te vullen. Hij moest immers de populaire 75 opvolgen, echter deed dat in stijl. De middenklasse berlina werd gewild onder een breed publiek en legde daarmee een belangrijke basis neer voor publiekslieveling 156, zijn opvolger, welke alle verkooprecords brak. Alfa’s 155 is dus net iets zeldzamer. Een stuk zeldzamer zijn exemplaren in een mooie staat zoals deze. Het betreft hier de faceliftversie mét opgewaardeerde 16-kleps Twin Spark motor. Bovendien is de Italiaan ook nog eens origineel Nederlands en al die jaren uitstekend onderhouden… U bent al onderweg naar Nunspeet zegt u?

Exterieur
Weinig dingen zo karaktervol als een Alfa Romeo 155. Het hoekige design van voorloper 75 bleef overeind, maar de ‘nieuwe’ generatie oogt een stuk minder slank. Zeg maar gerust: enorm dik. En dat in de meest positieve zin van het woord. Vooral de achterklep, die een stuk hoger ligt dan de onderste lijn van de raampartij opzij, maakt dit model onmiskenbaar. Een unieke designfeature, die de sterke wigvorm overbodig maakte. Later zouden vele fabrikanten dit voorbeeld volgen, echter niet één slaagde erin zoals Alfa. Tsja, het is en blijft een échte Italiaan… De geknepen koplampen en Rosso lak voegen een extra sportieve touch toe aan wat in basis een ‘keurige’ zakensedan is. Mooi is ook hoe Alfa Romeo de lijn op de zijkanten van voren naar achteren doortrok en deze onderweg het originele ontwerp van de portiergrepen op fraaie wijze liet accentueren. It’s all about the details…

Interieur
De cockpit van de Alfa Romeo 155 ademt 80s, maar is toch echt een jaren 90 product. De strakke belijning van dashboard en portieren sluit uiteraard naadloos aan op die van de carrosserie. Het ontbreken van een sterk oplopende taille draagt eraan bij dat er veel glas en dus veel overzicht is aan boord van deze Alfa klassieker. De zwart met grijs gemêleerde stoffen bekleding bevat Rosso biesjes in de stoelen. Hoe geraffineerd! En het lederen stuurwiel heeft heuse uitsparingen aan de onderkant voor extra grip tijdens sportief sturen. Ja, dit zegt iets over de rijbeleving. Maar voor we daarop komen, graag uw aandacht voor de Climate Control: zo vanzelfsprekend was dat toen nog niet!

Techniek
Van afkoelen is echter geen sprake zodra u onderweg bent met de sportsedan. Niet voor niets is er geen auto die zó snel nostalgische DTM-gevoelens oproept… De enorme bodykit en reusachtige achtervleugel heeft onze straatlegale 155 echter niet nodig om succesvol te zijn. Voorin ligt een heerlijke 1.747 cc 4-cilinder Twin Spark motor die in totaal 16 kleppen kreeg na de modelupdate in 1995. In deze combinatie perst de Alfa 140 paarden uit het blok. Een topsnelheid van 200+ (om precies te zijn 205 km/h) ligt daarmee in het vizier. Al verdient dit exemplaar het wel om als een échte klassieker te worden behandeld…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Driver's airbag
  • Immobiliser
  • Power steering
Engine
1747cc 4 cilinder
Fuel
Benzine
Power
141 pk
Weight
1234 kg
Top speed
205 km/u
Acceleration 0-100 km/h
10.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink