Porsche Cayenne Turbo
De grootste verrassing van alle Porsche Cayenne Turbo’s die we tot op heden voorbij hebben zien komen: dit exemplaar is werkelijk de overtreffende trap als het over aankleding en uitrusting gaat. Laat u dus vooral niet op het verkeerde been zetten door het ingetogen, diepzwarte lakwerk. Vanbinnen is dit de crème de la crème op SUV-gebied. Verder onderscheidt onze Cayenne Turbo zich aan de hand van opties zoals Rear Seat Entertainment, Burmester audio, SportDesign pakket, luchtvering, lederpakket, sportstoelen, Ceramic Composite remmen, PASM, PDCC, PCM, PTV+, Adaptive Cruise Control, Park Assist met camera, een panoramadak en ga zo maar door. Benieuwd naar de complete lijst van deze uniek samengestelde Porsche Cayenne Turbo? Lees dan verder, of kom meteen langs bij Prins.
Exterieur
Nee, een zwarte Cayenne is niet de meest gewaagde Porsche aller tijden. Toch laat de onderscheidende stijl van deze Turbo zich op detailniveau ook al aan de buitenkant te zien. De Performance-SUV staat bijvoorbeeld op 21 inch grote 911 Turbo wielen met daarachter gele remklauwen en Porsche Ceramic Composite Brakes. De sporteindstukken van de uitlaat en het SportDesign pakket inclusief sideskirts leggen eveneens het accent op het prestatie-gedreven DNA van deze Porsche. De dakrailing en daklijsten kleuren beide mat aluminium en creëren op die manier een fraai contrast in combinatie met de Diepzwart metallic carrosserie.
Interieur
Aan de binnenkant laat de Porsche Cayenne Turbo zich van een hele andere kant zien: het gladde Bicolore Umbra / Crème lederen interieur kan zomaar van Italiaanse makelij zijn. De chique sferen van de two-tone cockpit worden ondersteund door heel veel extra leder en Alcantara hemelbekleding. Porsche nam geen halve maatregelen: portiergrepen, stoelconsole, stuurkolom en zelfs de binnenspiegel is met leder bekleed. Het dashboard, de middenconsole en portierbekleding hebben een werkelijk prachtige Bicolore afwerking. De speciale stiksels door de gehele cockpit, “embossed” Porsche emblemen in de hoofdsteunen van de sportstoelen plus het interieurpakket met geborsteld aluminium voeden de uiterst stijlvolle aankleding van de Cayenne Turbo op een manier zoals we nog nooit eerder hebben gezien.
Opties & extra’s
Het moment is aangebroken dat we rekening moeten houden met het maximum aantal woorden dat we in een advertentie kwijt kunnen. De lijst met verdere opties is zó lang, dat het nog een hele uitdaging wordt om ze allemaal tijdens een proefrit te ervaren. Daarom toch alvast een beknopte opsomming, puur als warmlopertje: de sportstoelen zijn uitgerust met een geheugenfunctie, verwarming en ventilatie. De achterste zitplaatsen zijn eveneens verwarmbaar. Daarbovenop beschikt deze Cayenne over Porsche Rear Seat Entertainment, Porsche Communication Management (PCM), een multifunctioneel lederen + verwarmd stuurwiel, Burmester High-end Surround Sound, Cruise Control inclusief afstandsregeling, Park Assist met camera en sensoren voor + achter, een panoramadak, Kompass op het dashboard en elektrisch in/-uitklapbare trekhaak.
Techniek & performance
Daarmee zijn we er nog steeds niet, want er zijn tevens legio opties die 100% in dienst staan van de performance van deze 500 pk / 700 Nm sterke Turbo. Waaronder Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), luchtvering inclusief Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) en Porsche Ceramic Composite Brakes. Genoeg dus om de 4,8 liter V8 in het juiste spoor te houden. Het spoor van supersportwagens zoals de iconische 911. Die laatste kan alleen nooit tippen aan het comfort en de luxe van deze Cayenne Turbo. Bovendien is er plaats voor 5. Kortom, hoe meer zielen, hoe meer vreugd tijdens een 0-100 km/h sprint binnen 4,7 seconden. De topsnelheid ligt op 278 km/h; voldoende om menig laagvlieger de stuipen op het lijf te jagen. Wie wil dat zelf eens proberen?
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.