Porsche 992 Carrera 4s Cabriolet
Hét voordeel van evolueren is dat een bestaand recept tot perfectie wordt doorontwikkeld. Het basisrecept van de Porsche 911 stamt uit 1964 – of 1948 als je de Porsche 356 meerekent. Dat was al erg sterk, laat staan het model zoals we hem anno 2020 kennen. Bovendien, als er één merk goed is in evolueren, dan is het Porsche wel. Dit maakt dat de 992 een geboren icoon is. Alle traditionele 911-elementen komen erin terug, maar het huidige model is op elk front wéér beter, wéér sneller, wéér luxer en wéér mooier dan zijn voorganger(s).
Zeker in Carrera 4S-trim is de Porsche 992 Cabriolet een prachtige én krachtige verschijning.
Über hightech of niet, sommige dingen veranderen nooit: traditiegetrouw ligt er een 6-cilinder boxermotor achterin opgesteld. De inhoud van 3,0 liter kon relatief bescheiden blijven, aangezien de krachtbron wordt bijgestaan door een dubbele turbo. De combinatie is goed voor 450 pk’s die over 4 wielen worden verdeeld. De 8-traps PDK-transmissie met dubbele koppeling is de beste in zijn soort en jaagt nagenoeg naadloos door zijn versnellingen, net zo lang tot de topsnelheid van 304 km/h in beeld komt. De 100 km/h is vanuit stilstand al binnen 3,8 tellen bereikt.
Hoe zit het met de emotie? Het oorspronkelijke Porsche 911-karakter is nog altijd voel-, zicht- en hoorbaar. Ook in de 992 Carrera 4S Cabriolet. De kenner weet: daar is eigenlijk alles mee gezegd.
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo