Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari GTC4

Type
Lusso 6.3 V12 | Camera v+a | Panoramadak | Pass. Display | Lift v+a | Carbon stuur
Factory color
Grigio Silverstone
Transmission
Automaat
Mileage
13059 km
First registration
2018
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Ferrari GTC4

Type
Lusso 6.3 V12 | Camera v+a | Panoramadak | Pass. Display | Lift v+a | Carbon stuur
Factory color
Grigio Silverstone
Transmission
Automaat
Mileage
13059 km
First registration
2018
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Prologue

Hypermodern en een klassieker in wording; grote tegenstellingen, maar deze Ferrari GTC4Lusso met atmosferische V12 is het allebei. De chique kleurencombinatie geeft het baanbrekende design zóveel klasse, dat dit bloedsnelle raspaard nooit als patserig zal worden ervaren. Noem ‘m zeldzaam, noem ‘m uniek, feit blijft dat de oorspronkelijk en tevens enige eigenaar een uitstekend gevoel voor stijl had. Het kwartje valt zodra we het land van de originele levering zien: la bella Italia… De GTC4Lusso is er al die tijd punctueel onderhouden. In de werkplaats én daarbuiten, want de originele anti-steenslagfolie van Ferrari zegt veel over hoe de 12-cilinder GT de afgelopen jaren is vertroeteld. Daarbovenop is dit exemplaar af-fabriek geleverd inclusief panoramadak, camera’s, liftsystemen, achterasbesturing, Passenger Display, CarPlay en een carbon stuurwiel mét LED Shift Indicator. Want tsja, die Ferrari V12 houdt stiekem best wel van een beetje toeren maken…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari GTC4 Lusso V12

Hypermodern en een klassieker in wording; grote tegenstellingen, maar deze Ferrari GTC4 Lusso met atmosferische V12 is het allebei. De chique kleurencombinatie geeft het baanbrekende design zóveel klasse, dat dit bloedsnelle raspaard nooit als patserig zal worden ervaren. Noem ‘m zeldzaam, noem ‘m uniek, feit blijft dat de oorspronkelijk en tevens enige eigenaar een uitstekend gevoel voor stijl had. Het kwartje valt zodra we het land van de originele levering zien: la bella Italia… De GTC4 Lusso is er al die tijd punctueel onderhouden. In de werkplaats én daarbuiten, want de originele anti-steenslagfolie van Ferrari zegt veel over hoe de 12-cilinder GT de afgelopen jaren is vertroeteld. Daarbovenop is dit exemplaar af-fabriek geleverd inclusief panoramadak, camera’s, liftsystemen, achterasbesturing, Passenger Display, CarPlay en een carbon stuurwiel mét LED Shift Indicator. Want tsja, die Ferrari V12 houdt stiekem best wel van een beetje toeren maken…

Exterieur
Het merk met het steigerende paard heeft een serieuze trackrecord als het om design technische hoogstandjes gaat. En toch verraste Maranello vriend en vijand met de komst van de Ferrari FF: voorganger van deze GTC4 Lusso. Het shooting-brake concept schudde de wereld der supercars flink op én sloeg aan. Vandaar ook dat de Ferrari GTC4 en profiel best veel weg heeft van de FF: de motorkap is lang, het dak relatief recht en de achterzijde lekker gedrongen. Karakteristieken als de dubbele achterlichtunits verraden echter dat dit model ontworpen is naar de huidige designfilosofie. Voorzien van 20 inch Forged wielen met daarachter Nero remklauwen, is de samenstelling even subtiel als doordacht. Het koetswerk kleurt namelijk Grigio Silverstone en opvallende Scuderia Ferrari Shields schitteren door afwezigheid. Alle ogen zijn hierdoor automatisch gericht op de styling van de GTC4 Lusso. En dat is geheel terecht.

Interieur
Van binnen is deze geavanceerde machine al net zo elegant. Het ontwerp is toekomstbestendig, echter de combinatie Beige Tradizione met Nero leder is zo tijdloos als het maar kan. Wauw, wat een plaatje! Kennelijk was de bedenker achter deze smaakmaker genaamd Ferrari GTC4 Lusso zó overtuigd van de schoonheid van het lichte leder, dat zelfs de hoedenplank, middenconsole én hemelbekleding Beige Tradizione zijn uitgevoerd. Nero biesjes in de stoelen en een dito afwerking van de bovenzijde van het lederen dashboard, zorgen voor precies voldoende contrast aan boord van dit paradepaardje. Lichtbruine Castoro vloermatten zijn duidelijk met heel veel zorg en oog voor detail uitgekozen. Hetzelfde geldt voor de aluminium rev-counter, want de oplichtende LED-lampjes in het carbon stuurwiel vallen al genoeg op. Hier is goed over nagedacht!

Opties & extra’s
Ook de voorste passagier kan volop meegenieten van het V12-geweld in de GTC4: het digitale dashboard kent geen geheimen en geeft alle cijfers prijs als het gaat om snelheid en toerental. Van het grote glazen panoramadak kan elke inzittende genieten, maar het is toch vooral de bestuurder die extra wordt verwend: camera’s voor + achter, CarPlay en een liftsysteem voor zowel de voor- als de achteras maken het leven aan boord van de Ferrari GTC4Lusso wel erg comfortabel. Belangrijkste optie is echter de meesturende achteras; zo hard als deze 2+2 grand tourer in rechte lijn versnelt, zo koersvast is hij in bochten. Binnen no time bereikt u de volgende voorligger en dus is het maar goed ook dat die beschermfolie op de neus zit…

Techniek & performance
De 6,3 liter 12-cilinder is soepel van aard en eveneens meeslepend. Op z’n tijd klinkt de non-turbomotor best rauw namelijk. Met zijn 690 steigerende paarden, 7-traps F1-transmissie inclusief dubbele koppeling en vierwielaandrijving, komt de GTC4Lusso op z’n zachtst gezegd lekker van z’n plek. Accelereren van 0 naar 100 km/h hoeft met alle elektronische hulpsystemen ingeschakeld niet langer dan 3,4 seconden te duren. Daarmee is de Ferrari V12 nipt sneller dan de lichtere V8 turbo-uitvoeringen. De topsnelheid van 335 km/h maakt echter gehakt van de geblazen GTC4’s. Nee, deze GT hoeft helemaal niets meer te bewijzen. En dat wisten ze allang toen hij in Italië geconfigureerd werd. Wie kan dat wel waarderen?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Controlled slip differential
  • Panorama roof
Engine
6262cc 12 cilinder
Fuel
Benzine
Power
689 pk
Weight
1790 kg
Top speed
335 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.4 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink