Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
Deel deze auto

Ferrari California

Type
30 4.3 V8 HELE
Fabriekskleur
Grigio Titanio
Transmissie
Automaat
KM Stand
57346 km
Bouwjaar
2012
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 114.500,-

Ferrari California

Type
30 4.3 V8 HELE
Fabriekskleur
Grigio Titanio
Transmissie
Automaat
KM Stand
57346 km
Bouwjaar
2012
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 114.500,-
Request quote
Deel deze auto

Voorwoord

Met de California T werd een nieuw turbotijdperk ingeluid bij Ferrari. Hoeveel voordelen de turbotechniek ook kent, de ongeblazen krachtbron kent nog altijd veel voorstanders en is onverminderd populair, zo niet alsmaar populairder geworden. Sommigen zweren bij de pure techniek van een atmosferisch blok. Onder andere vanwege de natuurlijke krachtopbouw en de ongekunstelde sound. Om de voorkeur voor turboloze motoren nog verder aan te zwengelen, zwaaide Ferrari de California (zonder ‘T’) af met een wel heel begeerlijke uitvoering: de California ‘30’. Een uitvoering die je doet afvragen waarom de ‘T’ er überhaupt ooit is gekomen…
De California 30 dankt zijn naam aan een toename in vermogen van 460 naar 490 pk en een afslankkuur die de auto uiteindelijk 30 kilogram gewichtsbesparing heeft opgeleverd. Het betreft hier een HELE (High Emotion Low Emission) uitvoering, afkomstig van de 3e eigenaar. De Italiaanse schone is van origine Belgisch geleverd en daarna door Wim Prins tweemaal aan een vaste relatie in Nederland geleverd en inmiddels dus een goede bekende van ons.

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari California 30 HELE Grigio Titanio

Met de California T werd een nieuw turbotijdperk ingeluid bij Ferrari. Hoeveel voordelen de turbotechniek ook kent, de ongeblazen krachtbron kent nog altijd veel voorstanders en is onverminderd populair, zo niet alsmaar populairder geworden. Sommigen zweren bij de pure techniek van een atmosferisch blok. Onder andere vanwege de natuurlijke krachtopbouw en de ongekunstelde sound. Om de voorkeur voor turboloze motoren nog verder aan te zwengelen, zwaaide Ferrari de California (zonder ‘T’) af met een wel heel begeerlijke uitvoering: de California ‘30’. Een uitvoering die je doet afvragen waarom de ‘T’ er überhaupt ooit is gekomen…
De California 30 dankt zijn naam aan een toename in vermogen van 460 naar 490 pk en een afslankkuur die de auto uiteindelijk 30 kilogram gewichtsbesparing heeft opgeleverd. Het betreft hier een HELE (High Emotion Low Emission) uitvoering, afkomstig van de 3e eigenaar. De Italiaanse schone is van origine Belgisch geleverd en daarna door Wim Prins tweemaal aan een vaste relatie in Nederland geleverd en inmiddels dus een goede bekende van ons.

Exterieur
Alsof de oorspronkelijke eigenaar voorzag dat er een heuse titanenstrijd zou losbarsten tussen non-turbo-aanhangers en pro-turbo-supporters, gooide hij nog wat extra olie op het vuur door zijn California 30 te voorzien van een toepasselijke Grigio Titanio carrosseriekleur. Wat de achterliggende motivatie ook is, het is zichtbaar een strategisch besluit geweest om de Ferrari onder te dompelen in een lichtgrijs sausje. Want wat staat het haar goed! Krachtig en overtuigend, zonder te provoceren. Geen voor de hand liggende keuze, en daarom des te indrukwekkender. Met de 20 inch velgen type ‘Diamond Cut’, Giallo remklauwen en Scuderia Ferrari Shields eraan toegevoegd, ontbreekt het dit raspaard geenszins aan sportiviteit en stijl.

Interieur & uitrusting
Respect hebben we eveneens voor de samenstelling van het interieur. Refererend aan de Nero lederen bekleding, Grigio Chiaro stiksels en Giallo rev-counter, is het kleurgebruik vergelijkbaar met dat van het exterieur. Kortom, ook hier is over nagedacht.
Dat gevoel houdt stand wanneer we inzoomen op het uitrustingsniveau: de geavanceerde Magneride Suspension, cruise control en navigatie garanderen dat elke rit even strak en precies als soepel verloopt. Parkeersensoren voor + achter dragen op hun manier bij aan het smetteloos laten eindigen van een ultieme rijervaring. Het High Power Hifi-systeem tot slot, tovert de California cockpit in no time om in een knusse concertzaal voor 2+2 personen.

Techniek & performance
Maar het meest onder de indruk zijn we toch wel van de sound die de 4,3 liter 8-cilinder uit het vooronder produceert. Eén van de – zo niet dé belangrijkste reden voor voorvechters van een turboloos tijdperk om de atmosferische motor toe te juichen. Het heerlijke, opzwepende geluid van de 490 pk sterke V8 wordt immers niet verstoord of gedempt. Bovendien presteert de California zonder ‘T’ zoals ze klinkt: bloedsnel. Accelereren van 0-100 km/h duurt niet langer dan 3,9 seconden, en versnellen richting een top van 310 km/h gaat net zo explosief als geleidelijk. Het maximum vermogen wordt bereikt bij 7.750 tpm; om u een idee te geven van het karakter van de krachtbron. Want karakter, dat heeft deze Ferrari!

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

Motor
4297cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
489 pk
Gewicht
1775 kg
Topsnelheid
310 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari California

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Alfa Romeo Stelvio

Quadrifoglio 2.9 V6 AWD 510pk

€ 77.900

Porsche 911

Cabrio 992 Carrera 4S

€ 174.500

€ 44.900

Advies nodig?

Ik help u graag verder

Stuur Jeroen een e-mail
Jeroen van Kranen
Sales