Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Veel carbon! | Daytona Seats | Lift | JBL | Surround view | Pass. display
Factory color
Grigio GTS
Transmission
Automaat
Mileage
12697 km
First registration
2020
Fuel
Benzine
Status
Sold

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Veel carbon! | Daytona Seats | Lift | JBL | Surround view | Pass. display
Factory color
Grigio GTS
Transmission
Automaat
Mileage
12697 km
First registration
2020
Fuel
Benzine
Status
Sold

Prologue

Er bestaat niet zoiets als een grijze muis in Ferrari land. Sterker nog, we moeten toch wel gek zijn om de bloedmooie Ferrari 812 GTS níet in de speciaal daarvoor ontwikkelde kleur te laten uitrusten. Grigio GTS is dé grijstint voor deze chique supercar uit Maranello. Gelukkig voor de fijnproever stopt het daar niet. Want ook aan de binnenkant van de half open 812 druipt het cachet er haast letterlijk vanaf dankzij smaakvol Cuoio leder en veel, héél veel carbon. Dat laatste geldt trouwens ook voor het exterieur, en wel in de vorm van carbon spoilers, splitters en skirts. Verder treft u Daytona Style Seats aan boord van de Ferrari, plus een reeks fijne opties waaronder een Suspension Lifter, Passenger Display, Surround View en een High Power Hi-Fi audiosysteem van JBL. Tsja, alsof die 800 pk sterke atmosferische (!) V12 niet voor voldoende geluidssensatie zorgt…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 812 GTS

Er bestaat niet zoiets als een grijze muis in Ferrari land. Sterker nog, we moeten toch wel gek zijn om de bloedmooie Ferrari 812 GTS níet in de speciaal daarvoor ontwikkelde kleur te laten uitrusten. Grigio GTS is dé grijstint voor deze chique supercar uit Maranello. Gelukkig voor de fijnproever stopt het daar niet. Want ook aan de binnenkant van de half open 812 druipt het cachet er haast letterlijk vanaf dankzij smaakvol Cuoio leder en veel, héél veel carbon. Dat laatste geldt trouwens ook voor het exterieur, en wel in de vorm van carbon spoilers, splitters en skirts. Verder treft u Daytona Style Seats aan boord van de Ferrari, plus een reeks fijne opties waaronder een Suspension Lifter, Passenger Display, Surround View en een High Power Hi-Fi audiosysteem van JBL. Tsja, alsof die 800 pk sterke atmosferische (!) V12 niet voor voldoende geluidssensatie zorgt…

Exterieur
Zoveel kippenvel als de sound en de snelheid van de 12-cilinder u bezorgt, zo oogstrelend is de complete aankleding van het 812 buitenste. Ferrari schaart het unieke Grigio GTS lakwerk onder zijn ‘Special Colors’. Wat ons betreft een understatement, want de metallic middenkleur grijs is écht verbazingwekkend mooi. Afhankelijk van hoe en hoeveel zon erop schijnt, doet de Ferrari in deze gedaante soms mysterieus, soms gedistingeerd en soms zeer excentriek aan. Vanwege de schaduwvorming wordt het aerodynamische schouwspel behoorlijk belicht. Zeker wanneer de zon hoog staat. Komt dat even goed uit: de GTS is gemaakt voor zomerse weersomstandigheden! De Targa-constructie is net zo traditioneel als progressief met zijn prachtige stroomlijn. Onze 812 staat bovendien op schitterende 20 inch Forged Diamond GTS wielen met daarachter Giallo remklauwen, kleur-technisch perfect passend bij de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Minstens zo opvallend is het aandeel carbon: zowel de Front Mouth als de Front Splitter, elementen rondom de zwarte (!) uitlaateindstukken én de sideskirts hebben een peperduur, lichtgewicht koolstofvezel afwerking. In één woord: bellissima!

Interieur
Wie zich in de Cuoio lederen, Daytona Style stoelen wil laten zakken, moet eerst over carbon instaplijsten stappen. Er zijn ergere dingen… Eenmaal plaatsgenomen valt uw oog automatisch op de Carbon Driver Zone (stuurwiel + schakelmechanisme en bedieningselementen links + rechts) inclusief LED Shift Indicator. Een andere manier om het toerental optisch in beeld te krijgen is door de Giallo rev-counter in de gaten te houden. Al voorspellen we dat het geluid van het brute V12-monster onder de langgerekte motorkap nog de beste indicator is om te bepalen wanneer het tijd is om de linker of rechter Shift Paddle naar u toe te trekken… Wie onderweg tijd heeft kan zich vergapen aan racy details als een Carbon Central Bridge en dito ventilatieroosters. Maar niet alles hoeft gewichtsbesparend te zijn om op te vallen: super stijlvol zijn bijvoorbeeld de Nero stiksels, Cavallino’s in de hoofdsteunen en biesjes ernaast. Ook de Alcantara kofferbak kleurt Nero. De zwarte matten zijn op hun beurt uitgerust met een Cuoio omranding + ‘zone’ waarop het zwarte 812 GTS opschrift pronkt. Mocht u zich nog afvragen wat er zo karakteristiek en mooi is aan de typisch Italiaanse flair…

Opties & extra’s
De bruin lederen Daytona Style patches roepen uiteraard nostalgische gevoelens op, maar voor de rest is deze Ferrari overwegend geavanceerd. Let bijvoorbeeld op de geïntegreerde Passenger Display: hiermee wordt de bijrijder voor het eerst im de geschiedenis aangemoedigd om zich te bemoeien met de rijvaardigheden van de persoon naast hem of haar. Dat dit niet anders dan positief kan uitvallen, heeft onder andere te maken met de Suspension Lifter die bij drempels en andere obstakels in actie komt, alsmede de Surround View Camera en heldere lichtopbrengst van de adaptieve koplampen. Verder zal elke passagier letterlijk worden weggeblazen door dat ene onderdeel welke de High Power Hi-Fi JBL audio – hoe goed ook – altijd en overal zal overstemmen…

Techniek & performance
Geheel terecht natuurlijk, dat de 800 atmosferische paarden zo luidruchtig klinken. Bovendien worden ze niet gedempt door turbo’s of andere hulpsystemen om de 6,5 liter Ferrari V12 uit de 812 maximaal te laten presteren. Overigens kan dit grijze raspaard dat als geen ander, presteren: accelereren van 0 naar 100 km/h neemt slechts 3 seconden in beslag en de dakloze supercar jaagt net zo lang (of kort) door zijn 7 automatische versnellingen tot de digitale snelheidsmeter blijft hangen op een magische topsnelheid van 340 km/h. Eenmaal op snelheid wordt meteen duidelijk dat het aerodynamische lijnenspel van de Ferrari 812 GTS er echt niet alleen voor de sier zit. Wat een downforce. Wat een grip. Wat een dynamiek! Wie durft die wilde haren te laten wapperen?

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo

  • Anti-lock braking system
  • Heated seat
Engine
6496cc 12 cilinder
Fuel
Benzine
Power
795 pk
Weight
1765 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink