Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Modena F1
Transmission
Automaat
Mileage
52491 km
First registration
2000
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Modena F1
Transmission
Automaat
Mileage
52491 km
First registration
2000
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Terwijl de Scuderia dit Formule 1-seizoen aan een comeback werkt in de strijd om de wereldtitel, keert dit paradepaardje terug in de stal van Prins. Wederom. In 2013 en 2018 hadden we namelijk ook al de eer om de Bianco Ferrari 360 Modena af te mogen leveren. Sindsdien zijn we de Italiaanse schone nooit meer uit het oog verloren en hebben we bijgedragen aan het perfecte onderhoud dat eraan is gepleegd. Maar wat deze toekomstig klassieker pas écht uniek maakt is dat niemand minder dan oud-wielrenner Marco Pantani de oorspronkelijke eigenaar was van dit witte pareltje. Na zijn overlijden 4 jaar later, kwam de 360 Modena in handen van de 2e Italiaanse eigenaar, gevolgd door 2 Prins klanten. Anno 2022 is het nalatenschap van Pantani nog steeds voelbaar, mede dankzij de emotie die de atmosferische Ferrari V8 achterin oproept. Wie wil actief daar deel van uitmaken?

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 360 Modena F1

Terwijl de Scuderia dit Formule 1-seizoen aan een comeback werkt in de strijd om de wereldtitel, keert dit paradepaardje terug in de stal van Prins. Wederom. In 2013 en 2018 hadden we namelijk ook al de eer om de Bianco Ferrari 360 Modena af te mogen leveren. Sindsdien zijn we de Italiaanse schone nooit meer uit het oog verloren en hebben we bijgedragen aan het perfecte onderhoud dat eraan is gepleegd. Maar wat deze toekomstig klassieker pas écht uniek maakt is dat niemand minder dan oud-wielrenner Marco Pantani de oorspronkelijke eigenaar was van dit witte pareltje. Na zijn overlijden 4 jaar later, kwam de 360 Modena in handen van de 2e Italiaanse eigenaar, gevolgd door 2 Prins klanten. Anno 2022 is het nalatenschap van Pantani nog steeds voelbaar, mede dankzij de emotie die de atmosferische Ferrari V8 achterin oproept. Wie wil actief daar deel van uitmaken?

Exterieur
Marco Pantani gaat de geschiedenisboeken in als een markante persoonlijkheid die de Tour de France in 1998 met overmacht won; 30 jaar na zijn Italiaanse voorganger. Helaas worden Pantani’s grootse successen in de wielersport overschaduwd door een tragisch einde in 2004. Maar deze prachtige 360 Modena leeft voort. En hoe! Het Bianco Avus lakwerk dat deze Ferrari opsiert weerspiegelt het karakteristieke uiterlijk van “Il Pirata”. Het lijnenspel is tijdloos en clean, zeker in het wit! De zwarte Challenge Grille en donkergrijze wielen zorgen ondertussen voor een magisch mooi contrast, terwijl Rosso remklauwen het vuur symboliseren van pure V8-power. Op de voorste schermen prijken de Scuderia Ferrari Shields zo trots als dat Pantani mag zijn op diens loopbaan en prestaties. Wie weet brengt het geluk in het resterende F1-seizoen?

Interieur
Wij begrijpen wel dat zelfs een legende uit de wielersport de racefiets zo af en toe verruild voor een supercar. Met 4 in plaats van 2 wielen aan de grond is hard gaan toch nét even comfortabeler. Zeker als u plaatsneemt in met leder beklede zetels, compleet in Daytona Style. Het iconische motief en ook de lederen delen eromheen zijn uitgevoerd in Blu Navy; opvallend, zeker in combinatie met een maagdelijk wit exterieur. Ook het dashboard kent een Blu Navy lederen afwerking en wordt vergezeld door fraaie contraststiksels, bijvoorbeeld om het aluminium instrumentenpaneel heen. Het stuurwiel bevat dezelfde lichte stiknaden. Erachter schuilen aluminium schakelflippers, welke verwijzen naar de gerobotiseerde F1-transmissie. Andere aluminium elementen, waaronder op de midden-/tunnelconsole en onderlangs de portieren, geven de Ferrari 360 Modena cockpit een hightech touch. Extra racy zijn de geperforeerde sportpedalen en dito voetensteun aan de passagierskant. Blauwe vloertapijten maken het verfijnde onderscheid aan boord van de Modena meer dan af.

Opties & extra’s
Opmerkelijk: de meest belangrijke optie van deze Ferrari 360 heeft geen esthetische functie. Natuurlijk, om de 4 uitlaateindstukken kan niemand heen. Dat ze echter nét even anders klinken dan andere 360 Modena’s, valt niet met het blote oog te zien. Des te meer is het verschil te horen! De sportuitlaat haalt het beste in het V8-orkest naar boven. Na elke acceleratie denken inzittenden en omstanders maar één ding: “We want more!”

Techniek & performance
Maar hoe opzwepend, schel en puur de 3,6 liter 8-cilinder ook klinkt, uiteindelijk zijn het de prestaties die voor de grootse pupillen zorgen: de Ferrari 360 Modena heeft slechts 4,5 tellen nodig om vanuit stilstand de 100 km/h te bereiken en haalt een topsnelheid van 295 km/h op zijn (brede) sloffen. De hoogtoerige Ferrari V8 is verslavend voor al uw zintuigen, mede vanwege het atmosferische karakter. Geen turbopower staat immers gelijk aan geen geluidsdemping. Bovendien, hoe hoger de toeren, hoe intenser de sound. Alle 400 paarden schreeuwen het uit van genot zodra ze naar de achteras worden gestuurd. Karakteristiek gepaard met een tikkeltje dramatiek; het zou zomaar een product van Pantani kunnen zijn…

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Air conditioning
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Electrically operated front windows
  • Immobiliser
  • Passenger airbag
  • Tinted glass
Engine
3586cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
400 pk
Weight
1375 kg
Top speed
295 km/u
Acceleration 0-100 km/h
4.5 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink