Kijken naar een (jong) gebruikte Porsche kent vele voordelen. Eén daarvan is dat u snel kunt rijden – en dan doelen we op de periode tussen het moment van aanschaf en de aflevering. Maar u bespaart ook een hoop tijd als het gaat om het samenstellen van de auto. In dit specifieke geval is dat al met perfectie gedaan. Sterker nog, genoeg liefhebbers die zullen toegeven dat ze zelf niet tot deze absolute droom-spec zouden zijn gekomen. Onze Cayenne Coupé in exclusieve Platinum Edition trim heeft namelijk naast 462 pk en 700 Nm (!) aan E-Hybrid power, een briljant pakket aan fabrieksopties: SportDesign exterieur, Sport Chrono, RS Spyder Design wielen, LED-koplampen met PDLS, achterasbesturing, Adaptieve Sportstoelen Plus, Park Assist met Surround View, een panoramadak, elektrisch uitklapbare trekhaak, HomeLink en heel veel meer werd toegevoegd aan de bestellijst minder dan 2 jaar geleden. Handig, dan hoeft u het niet meer te doen. En de pijlsnelle 6-cilinder PHEV is alvast voor u ingereden ook! U kunt er dus meteen goed voor gaan zitten tijdens een proefrit…
Lees verderPorsche Cayenne E-Hybrid Coupé Platinum Edition | Moonlight Blue Metallic
Kijken naar een (jong) gebruikte Porsche kent vele voordelen. Eén daarvan is dat u snel kunt rijden – en dan doelen we op de periode tussen het moment van aanschaf en de aflevering. Maar u bespaart ook een hoop tijd als het gaat om het samenstellen van de auto. In dit specifieke geval is dat al met perfectie gedaan. Sterker nog, genoeg liefhebbers die zullen toegeven dat ze zelf niet tot deze absolute droom-spec zouden zijn gekomen. Onze Cayenne Coupé in exclusieve Platinum Edition trim heeft namelijk naast 462 pk en 700 Nm (!) aan E-Hybrid power, een briljant pakket aan fabrieksopties: SportDesign exterieur, Sport Chrono, RS Spyder Design wielen, LED-koplampen met PDLS, achterasbesturing, Adaptieve Sportstoelen Plus, Park Assist met Surround View, een panoramadak, elektrisch uitklapbare trekhaak, HomeLink en heel veel meer werd toegevoegd aan de bestellijst minder dan 2 jaar geleden. Handig, dan hoeft u het niet meer te doen. En de pijlsnelle 6-cilinder PHEV is alvast voor u ingereden ook! U kunt er dus meteen goed voor gaan zitten tijdens een proefrit…
Exterieur
De Porsche Cayenne Coupé is net even spannender qua concept dan de variant zonder sterk aflopende daklijn. De familieband met een iconische sportauto als de 911 lijkt daarmee hechter. En is dat niet precies waarom u met dit merk geassocieerd wilt worden? Wat deze Cayenne 3.0 E-Hybrid Coupé Platinum Edition in het bijzonder een échte Porsche maakt is de verdere aankleding: het SportDesign pakket vormt de ultieme finishing touch op wat in basis een super chic uitgevoerde coupé-SUV is. Dat zit ‘m onder andere in de classy Moonlight Blue Metallic carrosserielak. Ook de 22 inch grote RS Spyder Design multi-spaakvelgen voegen een stijlvol accent toe aan de sportief gelijnde Porsche Cayenne. Die velgen beschikken tevens over een donkere inlay, wat op zijn beurt naadloos aansluit op de afwerking van de dubbele sportuitlaten, hoogglans zwarte badges én getinte LED-lichtunits voor + achter inclusief verbindende lichtstrip. Kortom, met deze Prins-bolide wordt u niet alleen gezien als een sportieve Porsche-piloot, maar ook als een échte fijnproever.
Interieur
Wie geen genoeg kan krijgen van de zwarte details, zal breed grijnzen bij het binnentreden van de Cayenne Coupé cockpit. De Adaptieve Sportstoelen bevatten logo’s in de hoofdsteunen en zijn volledig met zwart leder bekleed. Ook de deurpanelen, middenarmsteun + bovenzijde dashboard hebben eenzelfde finish. De stijlen en hemelbekleding gaan vol overgave mee in de zwarte vibe. Duister hoeft het echter niet te worden aan boord van deze speciale Platinum Edition: een groot glazen panoramadak en diverse aluminium panelen zijn verantwoordelijk voor respectievelijk ruimtelijke en hightech sferen. Natuurlijk staat de Porsche Cayenne 3.0 E-Hybrid in verbinding met de digitale wereld, maar de analoge toerenteller en dito Sport Chrono klok midden op het dashboard brengen ouderwets sportieve gevoelens met zich mee. Zoals dat hoort in een échte Porsche.
Opties & extra’s
In de intro schreven we al over ‘er goed voor gaan zitten tijdens een proefrit’. Iets wat daar zeker aan gaat bijdragen zijn natuurlijk de Adaptieve Sportstoelen. Behalve dat ze knap anticiperen op bijvoorbeeld de snelheid van uw stuurbewegingen, zijn ze 18-voudig elektrisch verstelbaar. De ideale positie achter het (overwegend) digitale instrumentenpaneel wordt daarmee gegarandeerd ideaal. Verwarmde voorzetels en een memorypakket voor de bestuurder maken het aantrekkelijker dan aantrekkelijk om andere opties zoals achterasbesturing, Adaptive Cruise Control inclusief Noodgevalassistent en Lane Keep Assist, LED-verlichting + PDLS, een Head-up Display en Park Assist met 360 graden camera onderweg uit te proberen. De ingebouwde HomeLink garagedeuropener en Bose Surround Sound audio zorgen voor een klinkende binnenkomer. Letterlijk.
Techniek & performance
De petrolhead die zich (te) snel laat afschrikken door hybridetechnologie, krabbelt geheid terug na het hebben ervaren van dit PHEV-beest: de Cayenne Coupé E-Hybrid maakt gebruik van 6 cilinders in V-vorm, 3.0 liter motorinhoud en turbotechniek gekoppeld aan een 100 kW sterke elektromotor om een totaal van 462 paarden en maar liefst 700 Nm koppel te verdelen over de voor- en achteras. De Porsche raast soepel en snel door zijn 8 automatische versnellingen tot een topsnelheid van 253 km/h. De 100 km/h is vanuit stilstand al na 5,1 seconden geklokt. Dit maakt het typisch een Plug-in Hybrid die zelfs de grootste benzine-adept niet kan en niet wil laten staan. U bent gewaarschuwd…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
5.2 V10 Performante | Full PPF | Carbon Bucket Seats | Lift | Arancio Borealis
Prijs op aanvraag
GT 300pk MHEV | Sonus Faber | Driver Assistance Pack 2 | Blu Intenso
€ 97.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500