Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Porsche 911

Type
992 Turbo S | Aero-kit | Burmester | Lift | Pano | Ceramic | Adapt. Sportstoelen Plus
Fabriekskleur
Agaatgrijs metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
32544 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Porsche 911

Type
992 Turbo S | Aero-kit | Burmester | Lift | Pano | Ceramic | Adapt. Sportstoelen Plus
Fabriekskleur
Agaatgrijs metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
32544 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Lichter getint dan het gunmetal grijs, maar dat kan niet voorkomen dat deze waanzinnig samengestelde Porsche 992 Turbo S Coupé als een kogel gaat! Met 650 pk aan dubbel geblazen boxerpower en een heerlijk tune uit de sportuitlaat, kan niemand om de verpletterende performance van de jongste generatie 911 Turbo S heen. Unieke extra’s zoals een Aero kit, SportDesign pakket, Aurum zijdeglans Exclusive Design Wheels en heel veel meer cosmetische finetuning geven de Elfer een even originele als verbazingwekkend mooie uitstraling. Uiteraard mogen het interieur en de uitrusting dan niet achterblijven. Met opties zoals Adaptieve Sportstoelen, Sport-Tex bekleding, een elektrisch schuif-/kanteldak, achterasbesturing, Front liftsysteem, Sport Chrono, Burmester en een hele rits afkortingen horen we de échte liefhebbers niet klagen! Aanwezig zijn namelijk PCCB, PDCC, PDLS+, PTV+ en PADM. Verder is het verlaagde sportonderstel van het type PASM. Of de 992 Turbo S net zo rijdt als dat hij eruitziet? Nee. Beter zelfs.

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Porsche 911 Turbo S 992 Agaatgrijs metallic

Lichter getint dan het gunmetal grijs, maar dat kan niet voorkomen dat deze waanzinnig samengestelde Porsche 992 Turbo S Coupé als een kogel gaat! Met 650 pk aan dubbel geblazen boxerpower en een heerlijk tune uit de sportuitlaat, kan niemand om de verpletterende performance van de jongste generatie 911 Turbo S heen. Unieke extra’s zoals een Aero kit, SportDesign pakket, Aurum zijdeglans Exclusive Design Wheels en heel veel meer cosmetische finetuning geven de Elfer een even originele als verbazingwekkend mooie uitstraling. Uiteraard mogen het interieur en de uitrusting dan niet achterblijven. Met opties zoals Adaptieve Sportstoelen, Sport-Tex bekleding, een elektrisch schuif-/kanteldak, achterasbesturing, Front liftsysteem, Sport Chrono, Burmester en een hele rits afkortingen horen we de échte liefhebbers niet klagen! Aanwezig zijn namelijk PCCB, PDCC, PDLS+, PTV+ en PADM. Verder is het verlaagde sportonderstel van het type PASM. Of de 992 Turbo S net zo rijdt als dat hij eruitziet? Nee. Beter zelfs.

Exterieur
We kennen geen merk dat er zó goed in slaagt om een klassiek model keer op keer knap te evolueren. Daarom alleen al verdient de Porsche 911 een standbeeld. De huidige generatie luistert naar codenaam 992 en volgt daarmee de 991 op. Zo minimaal als het verschil in typeaanduiding is, zo groots is het onderscheid in looks. De Porsche 992 is strakker en exotischer dan al zijn voorgangers bij elkaar op geteld. Veel meer een supercar dan dat we tot op heden van de Duitse fabrikant gewend waren. De proporties zijn krachtiger, de spatborden breder en de lijnen zoveel rechter dan voorheen. Optisch lijkt de nieuwste ook de laagste, maar dit lijkt zo doordat hij breder dan ooit is. Hierdoor zijn de verhoudingen mooier uitgebalanceerd. Uiteraard zijn de Turbo en Turbo S daarnaast te herkennen aan details zoals de iconische ‘vaste’ achterspoiler. Meer heeft de Elfer dan ook echt niet nodig om de aandacht naar zich toe te trekken. En toch zijn er heel veel meer elementen aan toegevoegd. De meest opvallende? De Aero kit! De markante frontlip splitter en opstaande randen langs de “tea tray rear wing” lijken rechtstreeks op het circuit te zijn ontworpen. Verder valt op dat het prachtige Agate Grey Metallic lakwerk is doorgetrokken tot en met de side skirts en diffusor van de SportDesign uitgevoerde achterbumper. Exclusive achterlichten hebben de neiging op te gaan in het grijze geheel, terwijl de donkere behuizing van de LED-koplampen juist voor een vergelijkbaar contrast zorgen als dat van de eindstukken van de sportuitlaat, merk-, model- en typeaanduiding achterop. Hoe anders is de finish van de Aurum zijdeglans 20/21 inch (voor/achter) Turbo S Exclusive Design Velgen dan weer. De schitterende Centre Lock Wheels knallen eruit. Hoe de klauwen van de keramisch-composiet remmen dit nog eens kunnen overtreffen? Simpel: door ze knalgeel te maken!

Interieur
Rekening houdend met al dit visuele genot, lijkt het ineens een uitdaging om de Porsche liefhebber achter het stuur te krijgen. Maar daar bedacht Zuffenhausen het volgende op: half leder, half Sport-Tex uitgevoerde Adaptieve Sportstoelen die uitzicht bieden op een fraai GT Sportstuur. Zelfs de hemelbekleding is de moeite waard: het panoramische schuif-/kanteldak wordt omringd door hoogwaardig Alcantara. Zo valt er altijd wat te zien aan boord van de Porsche 911 Turbo S, ongeacht de weersomstandigheden buiten. Verder helpen de emblemen in de hoofdsteunen u herinneren welk wapen op wielen uw hoofd keer op keer naar achteren ‘gooit’. Voor altijd gebrandmerkt…

Opties & extra’s
En dan te weten dat we er nog lang niet zijn qua opties en extra’s. In het kort: de Adaptieve Sportstoelen zijn 18-voudig elektrisch verstelbaar én verwarmbaar. Dat laatste geldt ook voor het GT Sportstuur. De bestuurderskant heeft een aanvullende privilege in de vorm van een memoryfunctie. Verder geniet elke inzittende van het Burmester High-End Surround Sound systeem. Maar nét niet zoveel als van de klanken uit de sportuitlaat. Sowieso zijn vrijwel alle andere opties gericht op de pure performance van de 992 Turbo S. Waaronder: een 10 mm verlaagd Porsche Active Suspension Management (PASM) sportonderstel, Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Sport Chrono, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) en Dynamische Motorsteunen (PADM). Tot slot heeft de achterasbesturing zowel een sportieve als een praktische meerwaarde – bijvoorbeeld tijdens het inparkeren, en waakt het Front Lift systeem voor pret bedervende verhogingen die plots in het wegdek opdoemen. Dankzij Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) ziet u ze in het donker bovendien minder snel over het hoofd. De exclusieve frontsplitter wilt u immers wel intact houden!

Techniek & performance
Nogal prestatiegericht dus, de samenstelling van deze bijzonder opzwepende Turbo S. En dat geldt zeker ook voor de aandrijflijn: anders dan het ‘spartaanse’ alternatief genaamd GT3 RS, wordt alle power van deze Elfer over elk van de 4 wielen verdeeld. En power, dat heeft dit absolute topmodel van de 992 meer dan: maar liefst 650 pk’s en 800 Newtonmeters koppel helpen de Porsche binnen 2,7 (!) seconden van 0 naar 100 km/h te katapulteren. Dat valt bijna niet met de ogen af te knipperen! Na 8 automatische versnellingen komt de topsnelheid van 330 km/h digitaal in beeld. Mits u de rechtervoet ‘keurig’ naar beneden houdt, uiteraard. Aan alle eerder genoemde technische upgrades zal het in ieder geval niet liggen! En aan de meeslepende sound van de 3,8 liter bi-turbo 6-cilinder boxermotor evenmin. Deze Porsche doet zijn naam dus eer aan. Sterker nog, het is de bakermat.

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Achteras-sturing
  • achterasbesturing
  • Achterlichten exclusive
  • Achterspoiler
  • Achteruitrijcamera
  • Adaptieve koplampen
  • Aero pakket
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco (automatisch)
  • Alarm klasse 3
  • Alcantara hemel
  • Aluminium interieur afwerking
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Audio installatie premium
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Bluetooth
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegel(s) automatisch dimmend
  • Buitenspiegels elektr. met geheugen
  • Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Buitenspiegels met verlichting
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Burmester audio
  • centrale vergrendeling met afstandsbediening
  • Connected services
  • Cruise control
  • Dab
  • Dimlichten automatisch
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch verstelbare stoel(en) met geheugen
  • Elektrisch verstelbare stuurkolom met geheugen
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • Front-lift-systeem
  • GT Sportstuur
  • Keramische remmen
  • Keramische remschijven
  • Koplampen adaptief
  • koplampreiniging
  • LED-Matrix koplampen
  • LED achterlichten
  • LED dagrijverlichting
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Matrix led koplampen
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatiesysteem full map + hard disk
  • Parkeersensor achter
  • Parkeersensor voor
  • Porsche Active Suspension Management
  • Porsche Dynamic Light System (PDLS)
  • Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)
  • Regensensor
  • Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • Sport Chrono Pack
  • Sport Design pakket
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Sportstoelen Plus
  • Sportstuur
  • Sport uitlaat
  • Spraakbediening
  • Start/stop systeem
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Variabele stuuroverbrenging
  • Voorspoiler
  • Voorstoelen verwarmd
  • Warmtewerend glas
  • WiFi
Motor
3745cc 6 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
650 pk
Gewicht
1615 kg
Topsnelheid
330 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.7 s
Boek een proefrit

Ervaar de Porsche 911

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Bentley Mulsanne

6.7 Speed | Brodgar metallic | NL-auto

€ 149.500

Land Rover Range Rover

3.0 TDV6 Autobiography | Panoramadak | Meridian

€ 36.950

Ferrari 599

6.0 GTB Fiorano F1 | Carbon interior | Daytona seats

€ 129.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink