Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Maserati MC20

Type
3.0 V6 | Front-lift | Keramisch | 1e eigenaar | NL-auto
Fabriekskleur
Nero Enigma
Transmissie
Automaat
KM Stand
6269 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Maserati MC20

Type
3.0 V6 | Front-lift | Keramisch | 1e eigenaar | NL-auto
Fabriekskleur
Nero Enigma
Transmissie
Automaat
KM Stand
6269 km
Bouwjaar
2021
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Zo duister en raadselachtig als de uitdossing + naam van deze Nero Enigma uitgevoerde Maserati MC20 is, zo helder is zijn achtergrond: origineel Nederlands geleverd en van de 1e eigenaar! Duidelijk is ook dat de uitrusting voller dan vol en meer dan briljant is: elektrische Alcantara Sabelt Sportstoelen, Matte Carbon Fiber Interior Package, Carbon Engine Cover, Front Lift System en keramische remmen. Het is een wonder dat hier tot op heden slechts 6.200 km mee is gereden. Vooral ook in de wetenschap dat de 630 pk sterke Nettuno twin-turbo V6 is afgeleid van de Formule 1 en prestaties levert die daar eveneens door geïnspireerd zijn… Anders dan de F1-bolides is de Maserati MC20 echter wél wettelijk op de openbare weg toegestaan. Dus waarom wachten?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Maserati MC20 Nero Enigma

Zo duister en raadselachtig als de uitdossing + naam van deze Nero Enigma uitgevoerde Maserati MC20 is, zo helder is zijn achtergrond: origineel Nederlands geleverd en van de 1e eigenaar! Duidelijk is ook dat de uitrusting voller dan vol en meer dan briljant is: elektrische Alcantara Sabelt Sportstoelen, Matte Carbon Fiber Interior Package, Carbon Engine Cover, Front Lift System en keramische remmen. Het is een wonder dat hier tot op heden slechts 6.200 km mee is gereden. Vooral ook in de wetenschap dat de 630 pk sterke Nettuno twin-turbo V6 is afgeleid van de Formule 1 en prestaties levert die daar eveneens door geïnspireerd zijn… Anders dan de F1-bolides is de Maserati MC20 echter wél wettelijk op de openbare weg toegestaan. Dus waarom wachten?

Exterieur
Het feit dat de MC20 op design-technisch vlak ook een heus meesterwerk is, is zo ongeveer de enige overeenkomst met andere Maserati’s. Enkel de MC12 uit 2004, wat in wezen een (nog) ruigere versie was van Ferrari’s Enzo, vertoont hier en daar gelijkenissen met de nieuwe Tridente hypercar. ‘Toevallig’ hebben de MC-modellen ook exact evenveel vermogen. De manier waarop dit vermogen wordt verkregen is dan weer totaal anders. Zo ook de engine cover: in geval van de MC20 is die gemaakt van carbon en biedt de glazen motorkap onbelemmerd zicht op deze prachtige én krachtige powerunit. Mysterieuzer gaat Maserati om met het koetswerk: voorzien van een Nero Enigma lak lijken de Italianen geheimzinnig te willen doen over het aerodynamische lijnenspel van de MC20. Een beetje kenner prikt hier echter makkelijk doorheen en ziet meteen dat er iets bijzonders aan de hand is met de oogstrelende macchina. De enorme Maserati grille en openingen in de bovenkant van de neus optimaliseren de luchtstroom en zorgen er samen met de indrukwekkende diffusor voor dat een grote achtervleugel à la MC12 niet nodig is om voldoende downforce te genereren. En als we dan toch die vergelijking met de spirituele voorganger blijven maken: beide Maserati Corse modellen beschikken over een schitterende Targa-configuratie dankzij een uitneembaar dakpaneel. Verder vallen de vuurrode remklauwen en keramische pizzaschijven extra op achter het opengewerkte design van de 20 inch Birdcage Black / Diamond Cut velgen. In één woord: wauw.

Interieur
Het wauw-effect krijgt zowaar letterlijk een extra dimensie zodra de butterfly wing-doors naar boven toe openslaan. Niet alleen zijn de futuristische portieren fascinerend, ze maken ook deel uit van de carbon monocoque die zijn lichtgewicht constructie rechtstreeks weet te vertalen in een waanzinnige racy uitstraling. Klaarblijkelijk kon het volgens de voorgaande eigenaar allemaal nog wel een tandje heftiger, verwijzend naar de Interior Carbon Fibre Package – compleet met matte (!) carbon sportstuur, middenconsole én instrumentarium. Verder is er veel alcantara aan boord van de MC20: de overgebleven delen van het stuurwiel, de dakhemel, stijlen, componenten in het dashboard en het overgrote deel van de Sabelt Sportstoelen zijn bekleed met Nero alcantara. Lederen stoelranden in de kleur Blu, dito contraststiksels, motieven en Tridente emblemen in de hoofdsteunen voegen een heerlijke toef Italiaanse charme toe aan de knusse Maserati cockpit. Sierde deze tint ook de MC12 niet deels op? Eén ding is zeker: de liefhebber kan hier wel aan wennen!

Opties & extra’s
Wie denkt dat we er daarmee wel zijn qua aankleding, heeft het goed mis. De waslijst met opties gaat namelijk nog een stukje verder: behalve elektrisch bedienbaar zijn de Sabelt Sportstoelen tevens te verwarmen – mocht de bestuurder of coureur (in spe) een koude start beleven. Daarnaast komt de onderlip een aantal centimeters verder los van het asfalt dankzij een vernuftig Front-liftsysteem. Wel zo praktisch als u tijdens een rustige zondagsrit dagelijkse obstakels tegenkomt zoals verkeersdrempels. Dat kennen ze niet in de Formule 1. De aanwezigheid van Apple CarPlay wil de indruk wekken dat een MC20 ook daadwerkelijk uitnodigt om rustig te toeren. Echter, de keramische remmen laten alvast zien dat niets minder waar is…

Techniek & performance
Niets zo mooi én praktisch als een volwaardige raceauto over de straat naar een circuit toe rijden. De MC20 maakt het mogelijk door aan alle wetten en eisen te voldoen zoals de ‘normale’ auto’s van deze wereld dat ook doen. Scheelt weer een hoop tijd, gedoe en transportkosten. Des te meer kunt u besteden aan pure Maserati schoonheid. Ook maakt de 630 pk sterke Nettuno twin-turbo V6 mét dry-sumpsysteem à la F1 de rit op én naast de baan een stuk leuker. Overigens weet de onder V90°-architectuur gebouwde 6-cilinder maar liefst 730 Nm koppel te produceren en hoeft daarbij slechts 1.540 kg voort te stuwen. Dat zult u weten ook: van 0 tot 100 km/h is binnen 3 seconden geschiedenis en de topsnelheid bedraagt 320 km/h! Over cijfers gesproken: wie mag zich straks eigenaar nr. 2 noemen?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Alarmsysteem
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Cruise control
  • electronic climate control
  • LED koplampen
  • Lichtmetalen velgen 20"
  • microvezel interieurdelen
  • Navigatiesysteem full map
  • Achteruitrijcamera
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Audio installatie premium
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Carbonafwerking interieur
  • Carbon exterieur delen
  • Connected services
  • Draadloze telefoonlader
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Elektrisch verstelbare passagiersstoel
  • Gelimiteerd slipdifferentieel
  • Keyless entry
  • Keyless start
  • LED achterlichten
  • LED dagrijverlichting
  • Lederen stuurwiel
  • Multimedia-voorbereiding
  • Parkeersensor achter
  • Parkeersensor voor
  • Schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • Sportstoelen
  • Sportstuur
  • Stuur verstelbaar
  • unikleur/pastel
  • Volledig digitaal instrumentenpaneel
Motor
2992cc 6 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
630 pk
Gewicht
1450 kg
Topsnelheid
325 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
2.9 s
Boek een proefrit

Ervaar de Maserati MC20

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Bentley Mulsanne

6.7 Speed | Brodgar metallic | NL-auto

€ 149.500

Land Rover Range Rover

3.0 TDV6 Autobiography | Panoramadak | Meridian

€ 36.950

Ferrari 599

6.0 GTB Fiorano F1 | Carbon interior | Daytona seats

€ 129.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink