Klassieker in de maak! Deze uiterst elegant samengestelde Maserati GranCabrio 4.7 staat met zijn lichte leder en Grigio Granito carrosserie symbool voor de ‘natural beauty’. Wat anderen ook bouwen, het mag niet in de schaduw staan van dit dakloze schoonheidswonder uit la bella Italia. Naast het design en kleurgebruik, verdient ook de techniek alle lof: met deze drietand maakt u namelijk uw Ferrari V8 droom waar. Het atmosferische karakter zorgt ervoor dat de 440 steigerende paarden luider en indringender zijn dan menig moderne macchina. Het Bose Surround Sound systeem gaat dus een rustige tijd tegemoet. De Comfort Pack Front Seats daarentegen, zullen zeer regelmatig worden bezet. Wellicht door u?
Lees verderMaserati GranCabrio 4.7 Grigio Granito
Klassieker in de maak! Deze uiterst elegant samengestelde Maserati GranCabrio 4.7 staat met zijn lichte leder en Grigio Granito carrosserie symbool voor de ‘natural beauty’. Wat anderen ook bouwen, het mag niet in de schaduw staan van dit dakloze schoonheidswonder uit la bella Italia. Naast het design en kleurgebruik, verdient ook de techniek alle lof: met deze drietand maakt u namelijk uw Ferrari V8 droom waar. Het atmosferische karakter zorgt ervoor dat de 440 steigerende paarden luider en indringender zijn dan menig moderne macchina. Het Bose Surround Sound systeem gaat dus een rustige tijd tegemoet. De Comfort Pack Front Seats daarentegen, zullen zeer regelmatig worden bezet. Wellicht door u?
Exterieur
Hoe mooi wilt u het hebben: de Maserati GranCabrio komt rechtstreeks uit de koker van legendarisch designbureau Pininfarina. Met zijn zachte rondingen, geprononceerde grille en uitgebalanceerde dimensies weerspiegelt de GranCabrio de schoonheidsleer in de wereld van auto’s. Ondanks – of dankzij het ontbreken van een vast dak doet onze Trident wat dat betreft niet onder voor zijn dichte broer, de Maserati GranTurismo. Wat ook meehelpt is de gekozen kleur voor de soft-top: Burgundy rood. De combinatie met het tijdloze Grigio Granito lakwerk is van een andere planeet, zó fraai. Meer rood is er in de vorm van Rosso remklauwen, al hebben die een vele malen vurigere tint. Terecht, want wie zoveel power aan boord heeft snakt naar maximale controle. En een set goede remmen hoort daar uiteraard ook bij. Verder staat dit Italiaanse kunstwerk niet op een sokkel, maar op zeer charmante multi-spaakvelgen in het antraciet. De chromen sierlijsten en dito omranding van de iconische grille maken dat dit een droomconfiguratie is voor de gentlemen… Of ware ladies.
Interieur
De open versie van de Maserati GranTurismo is extra fascinerend vanwege het ontbreken van een vast dak, wat een zuigend effect heeft op de zonaanbidders van deze wereld. De aantrekkingskracht van ons exemplaar is zowaar nog groter vanwege de samenstelling van de GranCabrio cockpit: licht Avario leder gecombineerd met Beige hemelbekleding en Bordeaux rode contraststiksels… Oef, wat een plaatje! In plaats van de Grigio Dark Chrome Interior trim uit de middenconsole door te trekken in andere delen van het interieur, koos de oorspronkelijke eigenaar voor een meer classy look. Dat wil zeggen: hout op delen van het Avario lederen stuurwiel, alsmede op het dashboard, de automaatpook én de portierbekleding. Bovenzijde van het dashboard, gordels, A-stijlen en (lederen!) zonnekleppen kregen een vertrouwde Nero finish. Zo divers als het kleurgebruik is, zo eensgezind zijn de kenners: dit is pure schoonheid! En het kan binnenkort de uwe zijn…
Opties & extra’s
Maserati heeft een naam hoog te houden als het over comfort en luxe gaat. Onze GranCabrio is dan ook van alle gemakken voorzien: automatic climate control, handsfree bediening van de telefoon, een full map navigatiescherm, spraakbediening en schakelflippers voor de automatische transmissie. Dit exemplaar voegt daar nog eens een high-end audiosysteem van Bose (Surround Sound) en Comfort Pack Front Seats aan toe. Die laatste houdt in dat de voorstoelen verwarmbaar en uitgebreid elektrisch verstelbaar zijn mét memoryfunctie. De 2 extra zitplaatsen achterin zijn een welkome bonus, want reken maar dat velen willen meegenieten van het échte Maserati gevoel.
Techniek & performance
Wie geen zitje weet te bemachtigen in de 2+2 convertible, wordt alsnog getrakteerd op een fabelachtig motorgeluid. De turboloze 8-cilinder in het front is namelijk van Ferrari, en zo klinkt hij ook. Qua sound is het dus een meedogenloos snelle supercar, maar qua rijdynamiek heeft de Maserati GranCabrio meer weg van een krachtige GT. De 440 pk sterke Ferrari V8 beschikt over een inhoud van 4,7 liter – gelijk aan die van de geüpgradede GranTurismo welke als “S” door het leven gaat. Dit betekent dat de performance ook van een vergelijkbaar niveau is: 0-100 km/h binnen 5,4 seconden en een topsnelheid van 283 km/h zijn Maserati-waardige waarden. Toegegeven, de nieuwe is sneller. Maar of die hetzelfde soort magie over zich heeft? Hopelijk kunt u deze vraag binnenkort zelf beantwoorden…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.2 Cambiocorsa | Argento Luna
€ 34.900
3.8 Turbo S | SportDesign | Schuif-/kanteldak | Sport Chrono | PDLS+
€ 149.500
Modena 330pk | Full! | Luchtvering | Pano | 360 cam | Sonus Faber | Driver Assistance Pack Plus | Head-up | Stoelkoeling
€ 99.500