Bella V8 macchina! Zie hier een heerlijke en eerlijke Maserati GranCabrio 4.7 mét classy configuratie. Black voert de boventoon, maar Rosso is letterlijk de rode draad in het DNA van deze drietand! Wie op een regenachtige dag plaatsneemt in de Comfort Pack Front Seats van de GranCabrio, enkel om te fantaseren over een dakloze rit, zal vrolijk worden van de Bose Surround Sound. Echter, gaat u eenmaal écht toeren, dan verdient het magische geluid van de atmosferische 8-cilinder natuurlijk alle aandacht! Parkeersensoren voor + achter zijn eveneens inbegrepen, want een Italiaanse schone zoals deze wilt u uiteraard zo smetteloos mogelijk houden. Klaar om met 440 woeste paarden in de zon te spelen?
Lees verderMaserati GranCabrio 4.7 Nero Carbonio
Bella V8 macchina! Zie hier een heerlijke en eerlijke Maserati GranCabrio 4.7 mét classy configuratie. Black voert de boventoon, maar Rosso is letterlijk de rode draad in het DNA van deze drietand! Wie op een regenachtige dag plaatsneemt in de Comfort Pack Front Seats van de GranCabrio, enkel om te fantaseren over een dakloze rit, zal vrolijk worden van de Bose Surround Sound. Echter, gaat u eenmaal écht toeren, dan verdient het magische geluid van de atmosferische 8-cilinder natuurlijk alle aandacht! Parkeersensoren voor + achter zijn eveneens inbegrepen, want een Italiaanse schone zoals deze wilt u uiteraard zo smetteloos mogelijk houden. Klaar om met 440 woeste paarden in de zon te spelen?
Exterieur
Het oogstrelende design van de Maserati GranCabrio behoeft geen introductie. Iedereen weet dat de convertible versie op basis van de GranTurismo een tijdloos meesterwerk is. Wat dat betreft heeft zijn opvolger grote schoenen te vullen. De GranCabrio is smaakvol, charmant en tegelijkertijd super strak. Ons exemplaar staat op grijs gelakte 20 inch multi-spaakwielen met daarachter Rosso remklauwen – verwijzend naar het sportieve hart van de 2+2 cabriolet. Chromen raamlijsten, grilleomranding, portiergrepen en afwerking rondom de iconische cooling slots in de voorste schermen steken briljant af bij de Nero Carbonio carrosserie. Ook de soft-top kleurt Nero. Maar al was die pimpelpaars; eraf gaat ‘ie toch. En het liefst zo snel mogelijk, want dan is deze Maserati op z’n mooist! En niet alleen voor het oog… Het gestrekte koetswerk ademt Italiaans charisma. Het silhouet is prachtig uitgebalanceerd en de lange motorkap is nog functioneel ook. Zo’n V8 heeft immers wel een beetje ruimte nodig…
Interieur
Het binnenwerk is bekleed met Nero leder op onder andere de Comfort Seats, portieren en middenarmsteun. Dit zijn precies de delen die Rosso contraststiksels bevatten. We zeiden het al: het is letterlijk de rode draad in de GranCabrio. Embossed Maserati logo’s in de hoofdsteunen en een karakteristiek (analoog!) uurwerk midden bovenop het dashboard herinneren u aan de ongeëvenaarde klasse van het merk en hoeveel oog voor detail de Italiaanse kunstenaars hebben. Want dat zijn de mensen die aan onze bella macchina hebben gewerkt! De Grigio Dark Chrome internal trim doet super chic aan. Toch is er ook ruimte voor licht contrasterende delen, verwijzend naar de chromen Shift Paddles achter het Nero lederen stuurwiel en de Aluminium Racing Pedals. Onder de geperforeerde sportpedalen treft u zwarte vloermatten, afgewerkt met – hoe kan het ook anders, een Rosso bies…
Opties & extra’s
Zodra u de term ‘V8’ hoort vallen, bouwt de spanning zich gestaag op. Maar Maserati wil geen nerveuze bestuurders en dus is deze GranCabrio uitgerust met Comfort Pack Front Seats. Dat wil zeggen: stoelen voorzien van een uitgebreide elektrische verstelling, verwarming én memoryfunctie. Op die manier begint u volledig relaxed aan uw rit. Al voorspellen we dat het niet lang duurt voordat u met een bloedgang over het asfalt schiet. Parkeersensoren voor + achter moeten helpen u scherp te houden, vooral wanneer de adrenalinekick immens is. En wordt de 8-cilinder getemd, dan is er altijd nog het geluid van Bose Surround Sound die de zintuigen doet prikkelen.
Techniek & performance
Maar een turboloze Maserati V8 temmen is niet wat u wilt. Zeker niet in de wetenschap dat er 440 paarden paraat staan om u een onvergetelijke rijervaring te bezorgen. De sound is sensationeel, vooral tijdens vol accelereren: van 0 naar 100 km/h duurt slechts 5,4 tellen en de topsnelheid van 283 km/h is sneller in zicht dan u denkt. De 4,7 liter 8-cilinder drijft enkel de achterwielen aan, wat perfect bij het pure karakter van de GranCabrio past. Gekoppeld aan een automaat met 6 versnellingen, verloopt de opbouw even soepel als explosief. Boulevards bezoeken gaat zonder horten of stoten. En heeft u eenmaal vrij baan, dan ontpopt de elegante cruiser zich tot een hardcore sportauto. Wie wil daar binnenkort getuige van zijn?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Volante 5.2 V12 Superleggera | Veel carbon! | Bang & Olufsen | Sports Plus stoelen | 360cam
€ 289.500
Sportback 55 TFSI e S edition Competition | Full option | Pano-dak | Bang&Olufsen | Carplay
€ 59.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500