Een Lamborghini als daily driver. Wie had ooit gedacht dat dit realistisch zou zijn? De 1e eigenaar aan wie wij deze fantastisch mooie, volledig dealer onderhouden Urus in 2021 nieuw mochten leveren is inmiddels – naast een enorme autofanaat – een doorgewinterde ervaringsdeskundige. Geef hem eens ongelijk: ‘zijn’ Lamborghini SUV werd voorzien van een spectaculaire configuratie compleet met Big Interior Carbon Package, Rear Seat Entertainment, Comfort Seats, Adaptive Cruise Control, Intelligent Park Assist, Bang & Olufsen 3D Sound System, een 360 graden camera, elektrisch panoramadak, soft-close portieren en meer. Natuurlijk wilt u daar elke dag van kunnen genieten! Daarnaast is de perfect door Lamborghini Leusden onderhouden Urus uitgerust met keramische remmen. Alsof iemand in dit dubbel geblazen V8-monster te stoppen is… Na een paar jaar verkochten we deze Urus aan zijn 2e eigenaar, hij draagt het stuur nu met alle plezier aan u over.
Lees verderEen Lamborghini als daily driver. Wie had ooit gedacht dat dit realistisch zou zijn? De 1e eigenaar aan wie wij deze fantastisch mooie, volledig dealer onderhouden Urus in 2021 nieuw mochten leveren is inmiddels – naast een enorme autofanaat – een doorgewinterde ervaringsdeskundige. Geef hem eens ongelijk: ‘zijn’ Lamborghini SUV werd voorzien van een spectaculaire configuratie compleet met Big Interior Carbon Package, Rear Seat Entertainment, Comfort Seats, Adaptive Cruise Control, Intelligent Park Assist, Bang & Olufsen 3D Sound System, een 360 graden camera, elektrisch panoramadak, soft-close portieren en meer. Natuurlijk wilt u daar elke dag van kunnen genieten! Daarnaast is de perfect door Lamborghini Leusden onderhouden Urus uitgerust met keramische remmen. Alsof iemand in dit dubbel geblazen V8-monster te stoppen is… Na een paar jaar verkochten we deze Urus aan zijn 2e eigenaar, hij draagt het stuur nu met alle plezier aan u over.
Exterieur
De Lamborghini Urus is geen opgehoogde sportauto, maar een volwaardige coupé-SUV met supercar invloeden. Daarmee gaan de Italianen dus nog een stap verder dan de zogenaamde Performance-SUV’s van deze wereld. Het compromisloze karakter vertaalt zich in een markante carrosserie voorzien vaneen messcherp lijnenspel en dito luchtgeleiders. De aflopende daklijn benadrukt het ongetemd sportieve DNA van de super-SUV. Gehesen in een inktzwart Nero Helene kostuum, is de Urus spannend en stijlvol tegelijk. Al met al een verpletterende verschijning, zeker in combinatie met de reusachtige, hoogglans zwart gespoten 23 inch wielen die dankzij een open karakter uitstekend zicht bieden op de achtergelegen Giallo remklauwen. Ook laat het slanke 10-spaaks design het geoefende supercar oog automatisch vallen op de geperforeerde keramische schijven. De All-Black samenstelling wordt doorgetrokken tot en met de 4 vuistdikke uitlaateindstukken, portierlijsten en Privacy Glass. Uitzondering op de egaal zwarte carrosserie is de Italiaanse Tricolore op de voorste schermen. Een extra bevestiging dat ze alleen in la bella Italia tot zulke indrukwekkende dingen in staat zijn…
Interieur
De zwart/gele configuratie komt één-op-één terug in de Urus cockpit. Zitten doet u op geperforeerde Nero lederen Comfort Seats, afgewerkt met schitterende Giallo Taurus stiksels. Diezelfde stiksels treft u ook op de lederen delen van de portieren, tunnelconsole, het dashboard en stuurwiel. In laatstgenoemde komt wederom de vlag van Italië terug. Hoezo, oog voor detail? Precies daarom zijn de gestikte Lamborghini emblemen in de hoofdsteunen eveneens uitgevoerd in geel… Ondertussen wordt het grote glasoppervlak van het elektrisch bedienbare panoramadak omringd door een zwarte alcantara finish, en accentueert Ambient Lighting het strakke ontwerp van het Urus binnenste.Erg hoogwaardig allemaal, maar niet zo hightech als het begerenswaardige Big Interior Carbon pakket – inclusief panelen in het dashboard, de middenconsole, rondom de ventilatieroosters plus het instrumentarium gemaakt van peperduur koolstofvezel. De digitale weergave van het instrumentarium versterkt het gevoel in een razendsnelle tijdmachine van de toekomst te zitten. Je zou spontaan op zoek gaan naar een “Stealth Mode”, maar hoe mysterieus ook, ongezien voorbijrazen is er niet bij.
Opties & extra’s
De elektrisch verstelbare Comfort Seats in de Lamborghini Urus zijn verwarmd, hebben een ventilatie- én massagefunctie. Het leven aan boord van de SUV-coupé wordt echter nog comfortabeler dankzij de aanwezigheid van Adaptive Cruise Control, Active Lane Departure Warning, Intelligent Park Assist, luchtvering en soft-close portieren.Verder houdt de 360 graden camera de boel rondom de Urus in de gaten zodra u met maximale ondersteuning de Lambo in het parkeervak probeert te krijgen. Het zijn dit soort momenten waarop u Apple CarPlay wilt gebruiken en het Bang & Olufsen 3D Sound systeem ongestoord zijn prachtige klanken het interieur kan laten binnendringen. Zodra de Urus uit de startblokken schiet en uw focus van het grote infotainmentscherm naar het Head-up Display verplaatst, overstemt de brute 8-cilinder namelijk elk ander geluid. En toch is dit een supercar voor de hele familie, getuige de aanwezigheid van Rear Seat Entertainment inclusief 2 schermen. Doe de gordels goed vast, voordat de achterste passagiers letterlijk met hun neus op hun favoriete film worden gedrukt als de keramische remmen binnen no time alle snelheid uit de Lamborghini SUV halen.
Techniek & performance
Het is hoe dan ook kinderlijk eenvoudig om de inzittenden van de Urus flink door elkaar te laten schudden. Uiteraard heeft dit alles te maken met de potente V8 voorin, alsmede met de geavanceerde vierwielbesturing van de 4WD Lambo. Deze slimme technologie zorgt ervoor dat de achterwielen tijdens het sturen meedraaien, waardoor de virtuele wielbasis zelfs korter is dan die van de Huracán en haarspeldbochten in een bizar hoog tempo kunnen worden genomen. Zo speels en wendbaar als de wegligging is voor een grote SUV, zo serieus zijn de prestaties: accelereren van 0 naar 100 km/h kan sneller dan binnen 3,4 seconden en de topsnelheid ligt hoger dan 305 km/h. Hoe dat zo? De af-fabriek 650 pk sterke 4,0 liter 8-cilinder met dubbele turbo is achteraf door ABT verder opgewaardeerd tot een meesterlijke output van 710 pk & 910 nm… Hiermee raast de Lamborghini door zijn 8 automatische versnellingen. Hoe meer, hoe beter, want na elk schakelmoment voelt de duw in uw rug even explosief. Leve de (super-)SUV!
Met vriendelijke groet,
team Prins
4.2 Cambiocorsa | Argento Luna
€ 34.900
3.8 Turbo S | SportDesign | Schuif-/kanteldak | Sport Chrono | PDLS+
€ 149.500
Modena 330pk | Full! | Luchtvering | Pano | 360 cam | Sonus Faber | Driver Assistance Pack Plus | Head-up | Stoelkoeling
€ 99.500