Met 560 pk aan innovatieve Twin Scroll Turbo-power op de achteras en een carrosserie zo grijs als het asfalt op het Circuit van Silverstone, kon het niet uitblijven dat Ferrari de kleur van deze schitterende California T HELE naar de iconische, Britse F1-baan vernoemde. Maar ook de rest van de samenstelling is snel en racy van karakter: Nero exterieuraccenten (inclusief Forged velgen), carbon interieurdetails (mét LED Shift Indicator), MagneRide Dual Mode Suspension en een sportuitlaat voorzien van een bedienbare klep dragen stuk voor stuk bij aan de unieke, stoere signatuur van deze High Emotion, Low Emission California T. Het contrast met de chique en charmante vormgeving van de meest tijdloze Ferrari uit het moderne tijdperk kan haast niet groter. Dit maakt de coupé-convertible misschien wel de meest opvallende grijze auto die u ooit tegenkwam. Tenzij tijdens een hot lap de lucht boven het Engelse circuit correspondeert met de Grigio Silverstone tint, plus het dito asfalt lint. Dan is het een kwestie van het meeslepende geluid van de Ferrari V8 volgen…
Lees verderFerrari California T Grigio Silverstone
Met 560 pk aan innovatieve Twin Scroll Turbo-power op de achteras en een carrosserie zo grijs als het asfalt op het Circuit van Silverstone, kon het niet uitblijven dat Ferrari de kleur van deze schitterende California T HELE naar de iconische, Britse F1-baan vernoemde. Maar ook de rest van de samenstelling is snel en racy van karakter: Nero exterieuraccenten (inclusief Forged velgen), carbon interieurdetails (mét LED Shift Indicator), MagneRide Dual Mode Suspension en een sportuitlaat voorzien van een bedienbare klep dragen stuk voor stuk bij aan de unieke, stoere signatuur van deze High Emotion, Low Emission California T. Het contrast met de chique en charmante vormgeving van de meest tijdloze Ferrari uit het moderne tijdperk kan haast niet groter. Dit maakt de coupé-convertible misschien wel de meest opvallende grijze auto die u ooit tegenkwam. Tenzij tijdens een hot lap de lucht boven het Engelse circuit correspondeert met de Grigio Silverstone tint, plus het dito asfalt lint. Dan is het een kwestie van het meeslepende geluid van de Ferrari V8 volgen…
Exterieur
Als we dan toch de vergelijking blijven maken: zo plat als de beroemde baan erbij ligt, zo rond en sierlijk is het koetswerk van de Ferrari California T. Die laatste letter in de modelaanduiding verraadt de techniek achter de knappe evolutie van de 2+2 cabriolet. Ondanks dat het lijnenspel beduidend strakker en scherper is dan dat van de “T”-loze voorganger, blijft ook deze California veruit de meest classy vormgegeven Ferrari uit zijn tijd. Wat dat betreft onderstreept de Grigio Silverstone uitdossing het elegante Italiaanse design als de beste. Giallo remklauwen en Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen leggen de ziel van het merk bloot, maar het zijn de Nero 20 inch Forged velgen en de dito uitvoering van het elektrisch bedienbare, metalen klapdak die voor maximaal onderscheid zorgen. De gelakte zwarte accenten worden aangevuld door Nero buitenspiegels + A-stijlen. Verder hebben ook de traditionele spijlen in de frontgrille, de diffusor achter, alsmede de vier End Pipes van de sportuitlaat een zwarte finish. Zó stoer zagen we de California T nog nooit!
Interieur
De cockpit van onze “Cali” is al minstens zo compromisloos: Nero leder voert de boventoon, en de Grigio Chiaro stiksels + Bianco rev-counter steken briljant mooi af. Behalve héél veel leer (op stoelen, deurpanelen, middenarmsteun, tunnelconsole, boven- én onderzijde van het dashboard), liet Ferrari ruimte over voor een vleugje Alcantara op het sportstuur, aangevuld door peperduur carbon. Het F1-gevoel is echter niet compleet zonder LED Shift Indicator, dus ook die mag u afvinken. Wie bij het instappen geneigd is om meteen de Full Electric Seats in de juiste positie te zetten, zal door ons vriendelijk worden gewezen op de prachtige carbon instaplijsten. Zo’n exclusief detail wilt u natuurlijk niet over het hoofd zien!
Opties & extra’s
De volledig elektrische bediening van de meervoudig instelbare Ferrari stoelen gaat gepaard met stoelverwarming inclusief meerdere standen. Niet dat we verwachten dat u die gauw nodig zult hebben, want warmlopen voor deze bella uit Italia is een no-brainer. Refererend aan de koolstofvezel details ligt de zwaarte van onze California T ogenschijnlijk op de hightech kwaliteiten. En niet alleen ogenschijnlijk, want de geavanceerde MagneRide Dual Mode Suspension met adaptieve demping en de sportuitlaat inclusief bedienbare klep zijn technologische hoogstandjes die de rijbeleving naar een (nog) hoger niveau tillen.
Techniek & performance
Dankzij het adaptieve onderstel en het opzwepende uitlaatgeluid komt de kracht van de Twin Scroll Turbo-aangedreven 8-cilinder Ferrari maximaal tot z’n recht. Het vermogen van 560 pk en 755 Nm koppel op de achterwielen bleef intact, maar het is de manier waarop de California T zijn superkrachten vrijgeeft die voor extra opwinding zorgt. Sowieso plakt de “T” een stuk meer aan het asfalt dankzij verder verbeterde aerodynamica. En dat kan best handig zijn op weg naar een topsnelheid van 316 km/h. Al na 3,6 tellen is vanuit stilstand de 100 km/h bereikt. De 7-traps automaat doet zijn werk haast naadloos en razendsnel. En ook de magische V8 sound weet als geen ander hoe de bestuurder te triggeren om álle LED lampjes in het stuur te laten oplichten. Wie droomt er niet van om het brede Pirelli P Zero rubber onder een échte Ferrari op een Grigio ondergrond los te laten?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Speed | 6.0 W12
€ 259.500
Drophead 6.7 V12
€ 259.500
Quattro
€ 174.500