Het was liefde op het 1e gezicht toen de 1e Nederlandse eigenaar deze witte parel in Duitsland bij de dealer zag staan. Gloednieuw, fantastisch geconfigureerd en direct leverbaar; kon het nog mooier? Vanaf dat moment was er geen ontkomen meer aan: hij nam de bella Ferrari California rechtstreeks mee naar zijn huis in Spanje. Geef hem eens ongelijk! Op deze zonbestemming heeft het 460 pk sterke raspaard zichtbaar niets te lijden gehad. Het plezier aan de atmosferische V8 moet echter waanzinnig zijn geweest. De 2e en tot nu toe laatste Nederlandse eigenaar viel óók als een blok voor de Bianco Avus Ferrari. Van rijden kwam het echter niet veel, getuige de uniek lage kilometerstand. En dus ruilde hij de beeldschone Italiaan weer bij ons in. Wij bieden ‘m nu aan inclusief carbon exterieurdetails, MagneRide Dual Mode Suspension, Diamond Stitching en een 100% originele, haast smetteloze lak. Aan wie de eer om dit in stand te houden?
Lees verderFerrari California Bianco Avus
Het was liefde op het 1e gezicht toen de 1e Nederlandse eigenaar deze witte parel in Duitsland bij de dealer zag staan. Gloednieuw, fantastisch geconfigureerd en direct leverbaar; kon het nog mooier? Vanaf dat moment was er geen ontkomen meer aan: hij nam de bella Ferrari California rechtstreeks mee naar zijn huis in Spanje. Geef hem eens ongelijk! Op deze zonbestemming heeft het 460 pk sterke raspaard zichtbaar niets te lijden gehad. Het plezier aan de atmosferische V8 moet echter waanzinnig zijn geweest. De 2e en tot nu toe laatste Nederlandse eigenaar viel óók als een blok voor de Bianco Avus Ferrari. Van rijden kwam het echter niet veel, getuige de uniek lage kilometerstand. En dus ruilde hij de beeldschone Italiaan weer bij ons in. Wij bieden ‘m nu aan inclusief carbon exterieurdetails, MagneRide Dual Mode Suspension, Diamond Stitching en een 100% originele, haast smetteloze lak. Aan wie de eer om dit in stand te houden?
Exterieur
Deze Ferrari California zal het ongetwijfeld goed doen als museumobject. Het tijdloze, classy Pininfarina ontwerp is een écht kunstwerk. En bovendien volledig ongerept. Het onberispelijke, maagdelijk witte Bianco Avus lakwerk is van voor tot achter helemaal zoals de fabriek ‘m afleverde. Kleurverschil gaat u dus sowieso niet tegenkomen. Bovendien zegt het iets over hoe liefdevol de coupé-cabriolet carrosserie al die jaren is behandeld. Het wit maakt de California nét wat dynamischer, onderscheidender en daarmee dus ook opvallender dan de meeste andere soortgenoten. Maar schreeuwerig? Nee, daar is en blijft deze Ferrari veel te stijlvol voor. Daarom kan hij de Carbon Rear Moulding ook zo goed hebben. En de Nero wrap op het elektrisch bedienbare, metalen vouwdak durfden we zonder te blozen achteraf toe te voegen. Deze matcht mooi met de donkere inlay van de gepolijste sterdesign wielen. Dit is geen klassieker in de maak. Het is er al één, maar dan een hele moderne.
Interieur
Op papier zou wit de warmte zoveel mogelijk buiten moeten houden. Maar in realiteit heeft de Ferrari California aan de binnenkant ongelooflijk veel details om warm voor te lopen. De Nero lederen stoelen zijn bijvoorbeeld voorzien van een Diamond Stitching, wat de exclusiviteit van deze Italiaanse schoonheid accentueert. Accentueren doen de resterende Grigio stiksels in de volledig Nero lederen cockpit ook dankzij een lichtgrijze contrastkleur – tegen het witte aan. Je zou dus kunnen zeggen dat er binnenin wordt voortgeborduurd op de exterieursamenstelling, maar dan in omgekeerde verhouding. Briljant gedaan! Vanachter het Nero lederen stuurwiel heeft u zicht op een Giallo rev-counter. Traditiegetrouw is dat dé manier om het indrukwekkende toerengebied van een krijsende Ferrari V8 in beeld te brengen. Want reken maar dat deze California snel in de rode cijfers duikt!
Opties & extra’s
Interessant aan de in diamantmotief gestikte stoelen is tevens het feit dat ze verwarmd en volledig elektrisch verstelbaar zijn. Dit uit zich in een ideale zitpositie in een auto die perfect op de weg ligt: de MagneRide Dual Mode Suspension past zich namelijk automatisch aan aan de omstandigheden zodat het comfort, de stabiliteit en de scherpte altijd precies is wat je ervan hoopt. Parkeersensoren voor + achter moeten helpen voorkomen dat een opzwepende rit uitdraait in parkeerschade omdat u met uw hoofd nog aan het mee-gillen bent met het 8-cilinder geweld. Liever verkeersboetes ontlopen? De Cruise Control inschakelen doet wonderen… Bovendien, het hoeft natuurlijk niet altijd zo wild om maximaal te kunnen genieten van deze witte parel! Onze California schijnt het namelijk ook heel goed te doen in de bekendere badplaatsen…
Techniek & performance
Met de metalen cabriokap gesloten kan de Ferrari California makkelijk tippen aan ’s werelds meest oogstrelende sportcoupés, Toch gaat u de convertible bij voorkeur met open dak rijden. Op de eerste plaats omdat dit op mooi weer duidt. Maar ook de beleving is dan een stuk ‘completer’. Geen betere manier om de V8 huil intenser dan intens tot uw door te laten dringen! De atmosferische 8-cilinder meet een inhoud van 4,3 liter en produceert tijdens accelereren een sound die door merg en been gaat. Voor de 0-100 km/h sprint klokt de California een tijd van 4 seconden. Pas bij 310 km/h wint de luchtweerstand het van de 460 steigerende paarden die op het asfalt zijn losgelaten. Echter, tegen die tijd bent u allang verkocht… Wie mag zich binnenkort eigenaar nummero 3 noemen van deze bella macchina?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Volante 5.2 V12 Superleggera | Veel carbon! | Bang & Olufsen | Sports Plus stoelen | 360cam
€ 289.500
Sportback 55 TFSI e S edition Competition | Full option | Pano-dak | Bang&Olufsen | Carplay
€ 59.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500