Alleen een GTO komt dichterbij het ware GTO-gevoel dan deze bloedmooie Ferrari 599 GTB Fiorano! Een prachtexemplaar voorzien van een carrosserie die roder dan Ferrari-rood is en over unieke extra’s zoals HGTC velgen en een GTO-grille beschikt. Al dit fraais is afkomstig van de 2e eigenaar en staat vol in de PPF. De 1e aflevering vond plaats bij Ferrari dealer Niki Hasler in Zwitsersland. Sinds 2009 is de Italiaan in Nederland te vinden en voert Kroymans het onderhoud trouw uit. De bescheiden kilometerstand maakte het extra moeilijk om een waardig opvolger van de Gran Turismo Berlinetta te vinden. Toch slaagde uw voorganger erin bij Prins, nadat hij een F12 met slechts 6.000 km op de klok spotte… Van de ene atmosferische V12 in de andere. Wie heeft het in zich om 620 paarden in het juiste spoor te houden? Als potentiële 599-bezitter mag u zich in volledig elektrisch bedienbare Carbon Racing Seats laten zakken en vragen we u om op tijd de keramische remmen in te trappen. We willen haar namelijk wel graag mooi houden!
Lees verderFerrari 599 GTB Fiorano F1 Rosso Scuderia
Alleen een GTO komt dichterbij het ware GTO-gevoel dan deze bloedmooie Ferrari 599 GTB Fiorano! Een prachtexemplaar voorzien van een carrosserie die roder dan Ferrari-rood is en over unieke extra’s zoals HGTC velgen en een GTO-grille beschikt. Al dit fraais is afkomstig van de 2e eigenaar en staat vol in de PPF. De 1e aflevering vond plaats bij Ferrari dealer Niki Hasler in Zwitsersland. Sinds 2009 is de Italiaan in Nederland te vinden en voert Kroymans het onderhoud trouw uit. De bescheiden kilometerstand maakte het extra moeilijk om een waardig opvolger van de Gran Turismo Berlinetta te vinden. Toch slaagde uw voorganger erin bij Prins, nadat hij een F12 met slechts 6.000 km op de klok spotte… Van de ene atmosferische V12 in de andere. Wie heeft het in zich om 620 paarden in het juiste spoor te houden? Als potentiële 599-bezitter mag u zich in volledig elektrisch bedienbare Carbon Racing Seats laten zakken en vragen we u om op tijd de keramische remmen in te trappen. We willen haar namelijk wel graag mooi houden!
Exterieur
Wat een verpletterende uitstraling heeft deze 599 GTB Fiorano: de begeerlijkheid van deze vurige macchina lijkt onaantastbaar! Een volledige Paint Protection Film draagt hier aan bij. Op het moment dat onze GTB Maranello verliet, stond ze al op HGTC wielen. De niet-gecamoufleerde schroeven langs de velgranden doen lekker puur aan. Hetzelfde geldt voor de GTO grille aan het front, met zwart gaaswerk in plaats van verchroomde spijlen. Deze werd achteraf op klantverzoek door Kroymans gemonteerd. En eerlijk gezegd was dat ook het enige wat er nog aan ontbrak, want samen met de lak, de wielen en de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen draagt deze GTO-karakteristiek bij aan het racy DNA van dit magische Pininfarina kunstwerk. Wat een eyecatcher! Rosso remklauwen bijten zich ondertussen vast in gigantische keramische schijven. Alsof u nu nog te stoppen bent…
Interieur
De 599 Gran Turismo Berlinetta cockpit moet het doen zonder PPF, maar de zorg voor schoonheid is er niet minder om geweest. Kudo’s voor de voorgaande eigenaren om het Nero lederen binnenwerk zó smetteloos te houden! Wie durft het onaangetaste interieur te betreden, wordt hiervoor meteen beloond aan de hand van fenomenaal zittende én ogende Carbon Racing Seats. De lichtgewicht kuipstoelen bevatten bovendien Rosso contraststiksels, in lijn met het stikselwerk op het lederen dashboard (boven én onder), lederen stuurwiel, lederen instrumentenpaneel, de lederen deurpanelen, lederen tunnelconsole + hand(rem)greep, lederen handremhoes én lederen gespen op het achterdek. Meer rood is er in de vorm van een Manettino schakelaar en startknop. Maar voordat u hier helemaal op losgaat, willen we graag van de gelegenheid gebruikmaken om te benadrukken dat alles wat daarna gebeurt, naadloos aansluit op de carbon dashboardpanelen, carbon middenconsole en de Giallo rev-counter waarvan het rode toerengebied pas ver voorbij de 8.000 tpm begint…
Opties & extra’s
Wie onderweg naar modus ‘Race’ switcht, zal weinig oog meer hebben voor de schitterende staat en aankleding van onze 599 GTB Fiorano. Des te meer voor de asfalt verslindende performance. Daarom is het ook zo fijn dat de Carbon Racing Seats volledig elektrisch te verstellen zijn. Het gebruiken van de rechtervoet gaat immers het beste wanneer de afstand tot het gaspedaal optimaal is. Heeft u plannen om de circuitnaam van deze Ferrari eer aan te doen? Vooral dan komen de keramische remschijven uitermate goed van pas. Hoe vaak en hoe snel u ook op een bocht komt afstormen, de remmen grijpen in alsof u een anker uitgooit: krachtig, met veel gevoel en zonder fading. Met een beetje geluk worden de schijven net zo gloeiend rood als de klauwen. Is dat het Bose audiosysteem dat zo’n waanzinnig geluid produceert? Ja, totdat deze luid en duidelijk door de sound van een turboloze 12-cilinder wordt overstemd…
Techniek & performance
Om tot een baanbrekende performance te komen wordt de Fiorano voortgestuwd door een juweel van een 5.999 cc grote Ferrari V12. Klinkt geweldig, presteert nog beter! Gekoppeld aan een semiautomatische F1-transmissie knalt de 620 pk sterke GT-achtige supercar door zijn 6 versnellingen, totdat de topsnelheid van 331 km/h bevestigd is. Wie vanuit stilstand vertrekt, raast na 3,7 seconden al de 100 km/h voorbij. U heeft meer met tussensprints? Zodra alle 608 Newtonmeters via de achterwielen het asfalt bereiken, schiet de atmosferische 12-cilinder vooruit alsof de rest van wereld stilstaat. In bochten is de 599 GTB al helemaal een geval apart: geholpen door het geavanceerde F1-Trac systeem laat deze Italiaan in Rosso zich niet van de wijs brengen. Zelfs niet in racemodus. U daarentegen…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Volante 5.2 V12 Superleggera | Veel carbon! | Bang & Olufsen | Sports Plus stoelen | 360cam
€ 289.500
Sportback 55 TFSI e S edition Competition | Full option | Pano-dak | Bang&Olufsen | Carplay
€ 59.500
4.7 MC Stradale | 1 of 497 | Carbon seats | Collectors-item
€ 104.500