Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 456

Type
GTA | Well maintained
Fabriekskleur
Blu Le Mans
Transmissie
Automaat
KM Stand
92109 km
Bouwjaar
1996
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Ferrari 456

Type
GTA | Well maintained
Fabriekskleur
Blu Le Mans
Transmissie
Automaat
KM Stand
92109 km
Bouwjaar
1996
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Misschien wel de meest stijlvolle Ferrari ooit gebouwd: de 456 GTA is een geboren klassieker en exclusief bedoeld voor de gentlemen onder de snelheidsmaniakken. De letter “A” in GTA staat voor “Automatica”, maar had net zo goed voor de kwaliteit kunnen staan van dit prachtexemplaar. De Ferrari 456 Grand Tourer is nieuw geleverd bij onze zuiderburen en aansluitend trouw onderhouden door Ferrari Dealer Monza in Sint-Martens-Latem, België. Mede daardoor maakt de atmosferische 12-cilinder nog minstens zoveel indruk als in de jaren 90. De heerlijke kleurstelling en aantoonbare historie zorgen ervoor dat de Ferrari 456 GTA één van de meest begerenswaardige machines uit ons assortiment is. Wie grijpt zijn of haar kans?

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

Ferrari 456 GTA Blu Le Mans

Misschien wel de meest stijlvolle Ferrari ooit gebouwd: de 456 GTA is een geboren klassieker en exclusief bedoeld voor de gentlemen onder de snelheidsmaniakken. De letter “A” in GTA staat voor “Automatica”, maar had net zo goed voor de kwaliteit kunnen staan van dit prachtexemplaar. De Ferrari 456 Grand Tourer is nieuw geleverd bij onze zuiderburen en aansluitend trouw onderhouden door Ferrari Dealer Monza in Sint-Martens-Latem, België. Mede daardoor maakt de atmosferische 12-cilinder nog minstens zoveel indruk als in de jaren 90. De heerlijke kleurstelling en aantoonbare historie zorgen ervoor dat de Ferrari 456 GTA één van de meest begerenswaardige machines uit ons assortiment is. Wie grijpt zijn of haar kans?

Historie
Het heeft 12 jaar geduurd, maar uiteindelijk was het in 2008 dan zover: de Belgische 456 GTA werd door Nederland ontdekt en is daarna niet meer weggegaan. Eén van de redenen dat de Italiaan hier op zijn plek was – en nog steeds is, is vanwege het vakkundige onderhoud uitgevoerd door Ferrari specialist Guus van Eijk. Hij nam het stokje over van Ferrari Monza en is zodoende medeverantwoordelijk voor de technische staat van dit blauwe pareltje. De bijgeleverde historie mag u als bewijs van goed gedrag beschouwen.

Exterieur
De jaren 80 herinneren we als het tijdperk van de hoekige creaties – neem bijvoorbeeld de iconische Testarossa. Het decennium erna leek vooral in het teken te staan van (over)compensatie, want in de 90er jaren waren auto’s over het algemeen juist opvallend rond gevormd. Zo ook deze Ferrari 456 GT Automatica uit 1996. Het grootste voordeel? Het aalgladde koetswerk is tijdlozer dan de meesterwerken van Michelangelo en Leonardo Da Vinci bij elkaar. Het betreft hier de pre-faceliftversie, te herkennen aan de bredere dim- en knipperlichten in de voorbumper. De dieper in de carrosserie liggende portieren, waardoor automatisch een luchtinlaat in de voorste schermen werd gecreëerd, is altijd overeind gebleven. En terecht. De Ferrari 465 GTA is geen auto, maar een beeldhouwwerk. En in de uiterst chique Blu Le Mans kleurstelling komt de Italiaanse schoonheid perfect tot z’n recht. Naast de fraaie rondingen zijn de sterke wigvorm, 4 uitlaateindstukken en imposante overhang voor + achter typerend voor het model. En zeggen we jaren 90, dan zeggen we natuurlijk klapkoplampen. In geval van de Ferrari 456 zitten erachter koelsleuven op meesterlijke wijze geïntegreerd. Magnifico!

Interieur
Het lijkt ons sterk dat de 456 GTA op een blauwe maandag in elkaar is gezet. Toch is dat precies wat de Blu Le Mans koets en het Blu Scuro lederen interieur ons wil doen geloven. Althans, qua tint. Stoelen, portieren, dashboard en zelfs de vloertapijten kleuren donkerblauw. Super stijlvol, zeker in combinatie met de verchroomde automaatpookknop en dito ringen rondom de analoge tellers in het klassiek gevormde instrumentenpaneel. De tunnelconsole is breed genoeg om er een radio in kwijt te kunnen. In het dashboard zag Ferrari geen mogelijkheid, want dan zouden de indrukwekkende reeks klokken en tuimelschakelaars in het gedrang komen. Elk van de 4 zitplaatsen in de 2+2 Ferrari GT is uitgerust met gedrukte logo’s in de hoofdsteunen. De modelaanduiding in het dashboard maakt verdere uitleg overbodig.

Techniek & performance
Desalniettemin kunnen we ons zo voorstellen dat dit steigerende raspaard de nodige vragen oproept. Zoals: waarom zouden we ooit afscheid nemen van een turboloze V12? Geen krachtbron met zóveel magie! De 5,5 liter 12-cilinder heeft iets met het getal 5: hij levert 550 Nm koppel en heeft 5,5 seconden nodig om van 0 naar 100 km/h te accelereren. Verder wint de 442 pk sterke Ferrari het van de luchtweerstand totdat de 298 km/h wordt aangetikt. Met de wind in de rug zal de magische 300-grens geheid worden gehaald. Zeker is ook dat alle power via een automatische transmissie richting de achteras verdwijnt. En dat de glimlach op uw gezicht net zo blijvend is als de waarde en het geweldige karakter van deze “grande” smaakmaker. Aan wie de eer?

Met vriendelijke groet,
Prins Classics.

Motor
5474cc 12 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
442 pk
Gewicht
1965 kg
Topsnelheid
300 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
5.2 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 456

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 575m

Maranello F1 | Low mileage!

€ 119.500

Alfa Romeo GTV

2.5 V6 | 1e serie | Low mileage | New condition

€ 44.950

€ 29.900

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink