Wat een voltreffer, deze beeldschone Alfa Romeo 8C Spider! Niet alleen de waanzinnige looks en atmosferische V8-techniek, maar ook de historie heeft onze dakloze Competizione mee. Die is namelijk 100% in orde, net als de samenstelling: een even originele als elegante kleurstelling met daarbij zowel aan de binnen- als buitenkant lekker veel carbon. De Italiaanse bella is in 2010 nieuw geleverd in Duitsland, waarna hij in 2019 door de 2e en (tot nu toe) laatste eigenaar naar Nederland werd gehaald bij een kilometerstand van 8.184. Wat uw voorgangers in ieder geval met elkaar gemeen hadden is dat ze gemiddeld minder dan 1.000 km per jaar met de 8C Spider reden. Plus natuurlijk hun uitstekende smaak. Wie sluit zich daarbij aan?
Lees verderAlfa Romeo 8C Spider Grigio Magnesio
Wat een voltreffer, deze beeldschone Alfa Romeo 8C Spider! Niet alleen de waanzinnige looks en atmosferische V8-techniek, maar ook de historie heeft onze dakloze Competizione mee. Die is namelijk 100% in orde, net als de samenstelling: een even originele als elegante kleurstelling met daarbij zowel aan de binnen- als buitenkant lekker veel carbon. De Italiaanse bella is in 2010 nieuw geleverd in Duitsland, waarna hij in 2019 door de 2e en (tot nu toe) laatste eigenaar naar Nederland werd gehaald bij een kilometerstand van 8.184. Wat uw voorgangers in ieder geval met elkaar gemeen hadden is dat ze gemiddeld minder dan 1.000 km per jaar met de 8C Spider reden. Plus natuurlijk hun uitstekende smaak. Wie sluit zich daarbij aan?
Exterieur
De schadevrije geschiedenis van onze geboren Alfa Romeo klassieker – de mooiste in zijn soort, wordt bevestigd door het feit dat de schitterende Grigio Magnesio lak de 1e en de enige is die de open 8C ooit heeft opgesierd. Nog lichter dan de lak zijn de koolstofvezel exterieurdetails: de frontlip én diffusor achter zijn carbon-made. Met de zwarte soft-top in geopende toestand, kunt u hier de vederlichte rolbeugels aan toevoegen. Het contrast waar deze peperdure materialen voor zorgen is prachtig, maar niet zo mooi als dat van de 20 inch 5 Races Dark SH Silver Wheels. Is de Alfa 8C van zichzelf al een zeldzame verschijning – laat staan een Spider voorzien van een lichtgrijs kostuum, de toevoeging van deze gepolijste velgen maakt ‘m absoluut uniek. Erachter shinen grijze remklauwen inclusief vuurrood Alfa Romeo opschrift. De Marchio Sportivo emblemen op de voorste schermen moeten de eigenaar het geluk brengen gelijk aan dat van een klavertje vier. Wij denken echter dat niemand zoveel geluk heeft als de persoon die zorgeloos met één van de knapste auto’s uit zijn tijdperk kan en mag sturen.
Interieur
Wonderschoon en magisch mooi is de Alfa Romeo 8C tevens vanbinnen. Zitten doet u op – of beter gezegd ín heuse Carbon Seats. De lichtgewicht kuipstoelen zijn prachtig bedekt met hoogwaardig Nero lederen bekleding. Vanuit de driver’s seat heeft u uiteraard geen zicht op de carbon rolbeugels. Om onderweg toch maximaal te kunnen genieten van het koolstofvezel feest aan boord van de Spider, werd dit exemplaar uitgerust met een Matte Carbon interior finish. Dit betekent dat dashboard, deurpanelen en tunnelconsole een nog meer racy uitstraling hebben dan ‘normaal’. Uiteraard is de middenconsole volgens 8C traditie ook afgewerkt met carbon – niet mat, maar gelijk aan dat van de stoelen, dorpels en rolbeugels. Naast de ‘limited edition’ badge waarop de beperkte oplage van de 8C Spider vermeld staat, wordt er zilver contrast geboden in de vorm van Shift Paddles, spaken van het stuurwiel, classy toggle switches en de afwerking rondom de klimaatbediening plus de ventilatieopeningen erboven. Het belooft veel goeds als het weggedrag net zo uitgebalanceerd is als het kleur- en materiaalgebruik…
Opties & extra’s
Het geïntegreerde Bose Surround Sound audiosysteem weet liefhebbers van een oorstrelend geluid totaal op het verkeerde been te zetten. Want net als de speakers u doen geloven dat uw favoriete melodieën nog nooit zo goed klonken, begint een parel van een 8-cilinder zich ermee te bemoeien…
Techniek & performance
Vanaf het moment dat de 4,7 liter V8 wordt wakker geschud, staan al uw zintuigen op scherp. Het enige dat mooier is dan de snelheidsbeleving wanneer alle 450 paarden voor u uit razen, is ernaar luisteren. De turboloze 8-cilinder in de 8C heeft een geweldig gevoel voor drama, zeker zodra de 0-100 km/h sprint binnen 4,4 tellen wordt voltooid. Via 6 automatische versnellingen wordt een topsnelheid van 290 km/h mogelijk gemaakt. Alles daaronder is echter spectaculair genoeg om uzelf serieus af te vragen waarom de Italianen überhaupt de moeite hebben genomen om een audiosysteem te monteren. Een groter compliment kunnen we niet geven. Wanneer bent u van plan om weggeblazen te worden door deze natuurlijk ademende Alfa Romeo klassieker in spe?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.2 Cambiocorsa | Argento Luna
€ 34.900
3.8 Turbo S | SportDesign | Schuif-/kanteldak | Sport Chrono | PDLS+
€ 149.500
Modena 330pk | Full! | Luchtvering | Pano | 360 cam | Sonus Faber | Driver Assistance Pack Plus | Head-up | Stoelkoeling
€ 99.500